Áthelyezték a boxutca bejáratát a francia pályán

A múlt évi problémák után áthelyezte a Francia Nagydíjnak otthont adó Paul Ricard-pálya boxbejáratát az FIA.

Fotó: XPB

A Le Castellet közelében lévő, egy italgyártó üzletemberről elnevezett pálya 2018-ban tért vissza az F1-es naptárba. Miközben akkor a legfőbb beszédtémát még a Mistral-egyenest kettészelő sikán létjogosultsága szolgáltatta, a mezőny dolgát a gyakorlatban más nem várt probléma nehezítette: a boxutca kialakítása. A szervizút egy viszonylag gyors jobb-bal kombinációval vezetett a garázsok felé, ám többen veszélyesnek tartották, hogy annak kijáratánál közvetlenül ott található az első garázs (akkor és most is a Mercedesé), így ha valaki elvéti a kanyart, veszélybe sodorhatja az ottaniakat.


Az FIA akkor sok mindent nem tudott kezdeni, óvintézkedésként 80-ról 60 km/órára csökkentette a boxutcai sebességkorlátozást, és remélte, hogy nem lesz baj.


A futam szervezői az elmúlt egy évben viszont találtak jobb megoldást, és az idei versenyre teljesen átalakították a bejáratot, mely most már a 14-es (balos) kanyar versenyívétől távolabb kezdődik. A versenyzőknek ezen a ponton ki kell egyenesíteniük a kanyart, majd egy rövid szakaszt követően egy jobbos, aztán egy jobb-bal törés következik, és ezzel jutnak el a boxutcába. Egy évvel ezelőtt a bejárat még az utolsó, 15-ös kanyart követően, a célegyenes elején kezdődött, egyből jobbra kellett tartaniuk az autóknak, majd jött lassítószerű szakasz.




Hiába az átalakítás, a sebességkorlátozásra ez nem volt hatással, azt az FIA a boxutca szűkössége miatt ismét 60 km/órában határozta meg. A sebességmérést jelző vonalat már a bevezető szakasz jobbkanyarja előtt meghúzták, így az új bejárat a boxutcában töltött időt is növelni fogja.




Idén két kanyarral korábban kezdődik a boxutca bejárata (Grafika: FIA) Idén két kanyarral korábban kezdődik a boxutca bejárata (Grafika: FIA)


A pályán ezenkívül kisebb alakítások történtek, 5 kanyart, valamint a 3-as és a 7-es kanyar, továbbá a 14-15-ös kanyar közötti teljes szakaszt újraaszfaltozták.


190620 FraGP időtábla2