Nem kell sok a fordulathoz Mick Schumachernek főnöke szerint

A Prema-csapat vezetője a balszerencsésen alakuló Forma–2-es évkezdése ellenére érzi a nagy lehetőséget Mick Schumacherben.

Mick Schumacher (Fotó: XPB)

A hétvégén Franciaországban nemcsak a Forma–1-es bajnokság folytatódik, újra felsorakozik a rajtrácsra a Forma–2 mezőnye is, benne a hétszeres F1-es világbajnok Michael Schumacher fiával. Mick Schumachernek eddig csak részsikerek és pár biztató felvillanás jutott a sorozatban első ottani szezonjában. Volt egy bahreini első rajthelyes indulása a főversenyen elért 8. helyének köszönhetően, Monacóban a második rajtsorba kvalifikálta magát, és időnként fel-felbukkant az élmezőnyben, ám e csúcspontokat rendszerint hullámvölgyek ütötték agyon. A hercegségben például egy piros zászlót előidéző baleset, majd büntetések foszlatták szerte reálisnak tűnő dobogós reményeit, Bakuban egy megpördülés miatt esett ki, legutóbb pedig mindkét versenyét pont nélkül zárta, így a bajnokságban a 15. helyre csúszott vissza.


Ha megnézzük a pályafutását, Mick Schumacher más sorozatokban is gyengélkedett az első évében, a tavaly megnyert Forma–3-as Európa-bajnokságban pedig még a második szezonjának első felében is csak átlagos eredményeket szállított. A mostanihoz hasonlóan viszont akkor is voltak már biztató jelek amik azt mutatták, többre is képes, majd a spái pole-szerzése meghozta az áttörést, és utána megállíthatatlan volt, halmozta a győzelmeket.


Csapatfőnöke, a Premát irányító René Rosin úgy véli, hasonló áttörésre idén az F2-ben is képes lehet a német, még ha diadalmenetet és bajnoki győzelmet nem is vár el tőle. „A pozitívumokba kell kapaszkodnia. Ha a pontszámot nézzük, eléggé negatívnak tűnik a helyzet, nem értük el azt, amit vártunk. De ha csak a teljesítményt nézzük, egyszerűen fordítanunk kell a balszerencsénken, és akkor jönni fognak az eredmények is. Nem érzem, hogy messze lennénk ettől” – fogalmazott az Autosportnak nyilatkozó szakember.




Mick Schumacher (Fotó: XPB) Mick Schumacher (Fotó: XPB)


„Egyszerűen türelmesnek kell lennünk, hagynunk kell, hogy mindent száz százalékig megértsen, aztán jönnek majd az eredmények. Való igaz, hogy voltak tévedések az ő részéről. És az is, hogy időnként balszerencsés volt. De most eljött az idő, fordítanunk kell a helyzeten, pontokat és jó eredményeket kell szállítanunk, és akkor feljebb fogunk kapaszkodni a tabellán is.”


Az elszalasztott esélyekre a legjobb példát Monaco szolgáltatta. Schumacher a 4. rajtkockából várta az indulást, ám az első rajtot megszakították, mivel Callum Ilott autója megadta magát előtte. Az üresen maradt rajthelyet látva hatalmas lehetőség nyílt meg Schumacher előtt, akinek csak egy átlagos indulás is elég lett volna ahhoz, hogy dobogós pozícióba kerüljön egy előzésre alkalmatlan pályán. Ám az új indításnál a német csúnyán beragadt, pozíciókat vesztett, amiket aztán próbált visszanyerni. Láttunk tőle agresszív előzéseket is (például a Loewsben), ám harciasságának a vége ugyanaz lett, mint Charles Leclerc-nél az F1-ben: ütközés. Rosin kiemelte, a monacói rossz rajt kuplunghiba miatt volt, amit később orvosoltak.


Az eset illusztrálta, valóban apróságok választhatják el a sikert a kudarctól. Ez esetben a kis hiba egy lavinát váltott ki, amely elsodorta a pontszerzés lehetőségét. Ám Schumacher is tisztában van azzal, hogy nem minden alakult rosszul. „Gyors voltam, még ha az eredmény nem is ezt mutatta. Erre mindenképpen építkezhetek a következő versenyeken” – mondta monacói csalódása után.


190620 FraGP időtábla2