A futam startja előtt nagyjából 8 tizedmásodperc telt el az ötödik piros lámpa felvillanása és a teljes fénysor lekapcsolása között, ami több versenyzőt is váratlanul ért, ennél ugyanis általában több idő szokott eltelni a két jelzés között. Sebastian Vettel például egyik verseny utáni nyilatkozatában is kitért arra, trükkös volt a franciaországi start.
„Szerintem egy kicsit mindenki meglepődött azon, mennyire gyorsan kialudtak a fények, mert éppen csak felvillantották őket, mielőtt lekapcsolták a lámpát” – kezdte a négyszeres világbajnok. „Nem én voltam az egyetlen, aki egy kicsit későn reagált” – tette hozzá.
A téma kapcsán az FIA versenyigazgatója, Michael Masi kijelentette, bár valóban gyorsnak tűnhetett, teljesen szabályos volt. „Rendben volt a procedúra, a határértéken belül maradtunk” – kezdte az ausztrál szakember. „Úgy tudom, néhány versenyző szerint gyorsan zajlott, de a tűréshatáron belül voltunk” – folytatta.
Míg Masi elődje, Charlie Whiting a versenyigazgatói poszt mellett a start szerepkörét is betöltötte, addig az ausztrál csak versenyigazgatóként dolgozik, a futamok indításának feladata pedig Christian Bryllre hárul. Az ő kezét nem kötik szabályok a lámpák kioltása előtti idő hosszával kapcsolatban.
Az idevágó szabály értelmében az öt másodperces lámpa akkor gyullad ki, amikor minden autó megállt a rajtrácson, majd jön a négy, a három, a kettő és az egy másodperces fényjelzés, az utóbbi felvillanását követően pedig a verseny bármikor elindítható. Ezzel kapcsolatban hangsúlyozta Masi, hogy bár a pilótáknak a mostani indítás gyorsnak tűnhetett, az FIA részéről nem volt gond azzal.