Musorujsag
Élő Eredmények

Új jelenség az F1-ben: verdeső hátsó szárny…

Új jelenség az F1-ben: verdeső hátsó szárny…

Sky Sports, Autosport
Új jelenséggel szembesült a Renault Forma–1-es csapata: egész pénteken „verdesett” a hátsó szárnyuk…

Már az Osztrák Nagydíj délelőtti szabadedzésén szembetűnő volt, és aztán a délutáni gyakorláson sem változott a helyzet. Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg valahányszor felnyitotta a hátsó szárnyát, a felső féklap gyors vibrálásba kezdett, mintha vissza akarna csukódni. Eleinte úgy tűnhetett, csak a rázkódás okozza a furcsa jelenséget, ám miután rendszeresnek bizonyult, egyértelművé vált, hogy a menetszél (és az amúgy is erős szél) mozgatja az elvileg nem igazán mozgó lapot.

A szárny integetése még így sem tűnt föl mindenkinek. „Tényleg? Én nem is láttam semmit. Mi történt?” – csodálkozott Nico Hülkenberg, amikor a jelenségről kérdezték. „Most hallok erről először. Le is csukódott, vagy csak mozgott? Nem voltam tisztában ezzel. De talán hatékonyabb tőle a DRS-ünk, és segít a köridőben! Még a pole is meglehet” – viccelődött.

Daniel Ricciardo vele ellentétben tisztában volt a helyzettel. „Nagyon verdesett! Nem volt ideális. Mintha unatkozott volna, és tangózni akart volna kicsit! Nem tudom megmondani, mitől volt, nem vagyok aerodinamikus, de a fiúk biztosan vetnek rá egy pillantást. Az is lehet, hogy az oldalszél miatt volt, ez zavarta össze. Rá fogunk jönni” – ígérte az ausztrál.

A Renault csapatfőnöke, Cyril Abiteboul elárulta, a pontos okot még nem sikerült beazonosítaniuk, ám óvintézkedésként úgy döntöttek, hogy változtatnak a szárnyat működtető rendszeren szombatra. Nem ez volt egyébként az első alkalom, hogy gondjuk adódott a DRS-sel. A téli teszteken Ricciardónál az egyik napon egyszerűen lerepült a helyéről a fékszárny, ami után jó darabig tiltotta is a csapat a DRS használatát a versenyzőinek. A múlt évben pedig egyik versenyen akadt fönn a lap, akkor Hülkenbergnél.

A Renault-nak emellett is voltak még szárnygondjai pénteken: Hülkenberg a délelőtti szabadedzésen az egyik kerékvetőn rongálta meg az elsőt, letörve annak felét.

Nico Hülkenberg (Fotó: XPB) Nico Hülkenberg (Fotó: XPB)

Délelőtt Ricciardo még a legjobb tízben zárt, délután viszont a többszöri megszakítás miatt nem tudtak jó köröket autózni, így a párost a 16-17. helyen intették le. A napjuk döcögős volt, de azért bíznak benne, hogy ismét harcban lehetnek a középmezőny legjobb helyezéseiért, és tovább próbálkozhatnak a megint jó formát mutató, de egyik autójával hátrasorolt (Carlos Sainz) McLaren bajnoki utolérésével. „Délután kicsit szenvedtünk, még nem tudjuk, mitől. És a piros zászlók is közbeszóltak. Próbálkoztunk kevés üzemanyagos körrel, hogy lássuk, mi történik. Nehéz péntekünk volt, és ez nyilván nem jó, de bízom benne, hogy találunk válaszokat este” – értékelt Ricciardo.

„Pozitívum, hogy Nico és én azonos problémák miatt küszködtünk, vagyis a csapat egy konkrét területtel foglalkozhat. Az segít, amikor mindkettőnknek azonos problémái vannak, mert irányt mutat a csapatnak. Elég jó embereink vannak, és azon leszünk, hogy jobb legyen az autónk szombaton. Hogy mennyivel lesz jobb, azt nem tudom. Garancia még nincs a Q3-ra, de majd kiderül!”

„Ma a kanyarokban tapasztalt egyensúllyal volt gond” – konkretizálta problémájukat Hülkenberg. „Ez egy rövid pálya, kevés kanyarral, és mindenütt javulnunk kell. Kanyarból nincs sok, de hosszúak, és a tapadás a korlátozó tényező. Az egyensúlyra fogunk összpontosítani. Jobb megoldást kell találnunk.”

Képernyőfotó 2019-06-28 - 23.55.39

További tartalmak