Räikkönen kapitány és Ricciardo döglött Pónija…

Kimi Räikkönen kapitányként dirigált a pályabíróknak, Daniel Ricciardo a szívéhez nem is annyira közel álló póniját gyászolja – két motorhiba, következmények nélkül.

Kimi Räikkönen (Fotó: MTI/EPA)

A rengeteg pályaelhagyás mellé két pályán rekedés is jutott a Brit Nagydíj péntek szabadedzésein. Az első gyakorláson Kimi Räikkönen Alfa Romeója ragadt hetes fokozatban, hallatott furcsa hangokat, majd parkolt le a Wellington-egyenes után. Az alapvetően sajnálatos esetet aztán a rutinos finn komikussá tette. Miután kiszállt, és a pályabírók a gépe eltávolításán kezdtek fáradozni, 2007 bajnoka délceg kapitányként ült föl a négykerekű orrára, megragadta a kormányt, és mutogatással dirigálta, mit és hogyan is kell csinálniuk a matrózoknak…




Aggodalomra nem volt ok, az Alfa Romeo csak egy régebbi erőforrást használt pénteken, így Räikkönennek nem kell büntetést érő motorcserétől tartania. Az ugyanakkor zavarhatta a csapatot, hogy még a második edzés után sem tudtak pontos magyarázatot a hibára. „Nem tudom. Valami  erőforrással kapcsolatos dolog volt. Nem hiszem, hogy bármelyikünk is tudná már a választ. Most visszaszállítják Maranellóba a motort, hogy megvizsgálják. Talán lehet még használni később, de nem tudom” – nyilatkozta a „Jégember.”


Räikkönen aztán zavartalanul folytatta a munkát a délutáni edzésen, amit a 13. idővel zárt, 1,4 másodperces hátránnyal az első Valtteri Bottashoz képest. „A délelőttöt ez megnehezítette, pedig eleve nem egyszerű ezen a pályán. Elég sok munkánk volt. Most próbáljuk kiértékelni az adatokat, és gyorsabbá tenni az autót. A problémákat meg kell oldani, de az utolsó menetünket már egészen jónak éreztem” – értékelte napjukat, melynek során csapatuk az új szárnyukat, orrkúpjukat és fordítólemezeiket is tesztelte.




Kimi Räikkönen (Fotó: MTI/EPA) Kimi Räikkönen (Fotó: MTI/EPA)



Nyugodj békében, Póni!


Egy hasonló leállás aztán a délutánra is kijutott. A második edzés hajrájában Daniel Ricciardo Renault-ja adta meg magát – ugyancsak motorhiba miatt. Az ausztrál is szorgosan segítette a gépét eltoló sportbírók munkáját, és bár kiderült, az ő motorjának biztosan ez volt az utolsó menete, a tőle megszokott jó kedéllyel beszélt az esetről, mivel nála is csak egy pénteki edzésmotorról volt szó.


Ez még a Renault első specifikációja, amit a hétszeres futamgyőztes elmondása szerint csapaton belül csak Póninak becéztek… „Nyugodjon békében ez a motor! Tartunk is neki este egy kis szertartást” – tréfálkozott. „Póninak hívtuk, szóval Pónit most el kell temetnünk, azt hiszem. Ez volt az első változat, szóval csak edzésmotor volt. Jó lett volna használni még pár pénteken, de az a helyzet, hogy most ’Adiost’ kell mondanunk Póninak!”


Annyira közel azért nem állt a szívéhez az alacsony növésű ló, hogy igazán megsirassa. „Igen, lesz egy kis szertartás érte este. De ez az A-verzió volt, szóval nem az, amit a legjobban szerettem. De Pónival szereztem az első pontomat Sanghajban. Élvezte Kínát, szerette a kínai kaját, erős volt a gyomra. Ezt leszámítva viszont úgy érzem, hamar el fogjuk felejteni Pónit, már holnapra, miután ma este szétszórtuk a hamvait…”


A motorhiba hátterében egyébként a hírek szerint ismerős ok állt: a hajtókar mondta föl a szolgálatot, ahogyan ugyanezen verzió esetében korábban már más példányoknál is. Nico Hülkenberg Bahreinben ugyanezen ok miatt esett ki. A franciák azóta módosítottak a V6-oson, Barcelonában ezért is cseréltek mindkét autójukban. Időközben pedig már a második specifikációjukat is bevetették. Ezekkel egyelőre el tudják kerülni a büntetést érő újabb cserét.




Daniel Ricciardo (Fotó: MTI/EPA) Daniel Ricciardo (Fotó: MTI/EPA)


A paddock ügyeletes tréfamestere azért komolyan is tudott beszélni a pénteki történésekről. A Renault két versenyzője csak a 14-15. helyen zárta a délutáni szabadedzést, és nem úgy tűnt, hogy ezúttal tudják tartani a lépést a továbbra is stabilan a középmezőny élén álló McLarennel. Ricciardo azonban lát esélyt a javulásukra és a Q3-as időmérős bejutásra is.


„Az eredményjelző nem ad okot túlzott optimizmusra, de szerintem ennél azért jobbak vagyunk. Vár ránk némi munka, de maradt még a körünkben, és ezt az időt elég gyorsan meg is találhatjuk. De ettől még nem kerülünk a hetedik-nyolcadik helyre, ahhoz több kell. A legjobb tízbe viszont bekerülhetünk – éppen csak. Szeretnénk biztosabbá tenni ezt, szóval találnunk kell valamit” – ismerte el.


Ő és Nico Hülkenberg egyébként az ausztriai gyengélkedés után teljesen eltérő beállításokkal kezdte a pénteket, hogy megértsék, mit szúrtak el két hete. A nap végére a két autó aztán egyre közelebb került egymáshoz. „Próbáljuk megtalálni az irányt. Szerintem meglesz. Túl sokat már nem szeretnék változtatni, de azért pár dolgon fogunk még, hogy elérjük a célunkat” – bocsátotta előre Póni gazdája.


Brit Nagydíj idotabla szombat vasarnap