Az elmúlt hetekben nagy vihart kavartak a Liberty Media által ismertetett motortervek a királykategóriában érdekelt autógyártók körében. A Mercedes és a Renault azonnal jelezte, nincs maradéktalanul megelégedve a választott iránnyal (az amerikaiak elképzelései szerint az erőforrások olcsóbbak lesznek, a gyártók azonban attól tartanak, a váltás drágulást hoz).
A királykategória mezőnyét a kezdetek óta erősítő Ferrari eközben még drasztikusabban reagált: elnökük egy nyilatkozatban megjegyezte, ha a cég nem lesz elégedett a szabályokkal, és a Forma–1 által választott iránnyal, a vörösök elhagyhatják a szériát.
A téma kapcsán nemrég a Mercedes tanácsadóját, Niki Laudát is megszólaltatták, aki igyekezett egyértelművé tenni, bár a németek is örülnének, ha a Forma–1 többségi tulajdonosa változtatna az elképzelésein, ők továbbra is elkötelezettek maradnak a száguldó cirkusz iránt. „Ez nonszensz” – reagált röviden, ám annál tömörebben, amikor arról kérdezték, ők is bedobják-e a kiszállás tervét…
A Renault ügyvezetője, Cyril Abitebou eközben kijelentette, ők annak örülnének a legjobban, ha végre konkrét tervekkel állnának elő a jövő irányvonalával kapcsolatban. „Látni akarjuk a teljes képet, és tudni szeretnénk, hol tart majd a Forma–1 2021-ben” – nyilatkozta a francia.
Felmerült, a költségcsökkentés érdekében néhány alkatrészt, például az akkumulátorokat egységesíthetnek. Noha egyes felvetések szerint a gyártók tetszését ez az elképzelés sem nyerte el, Abitebou jelezte, nekik nincs problémájuk a sztenderd elemekkel (legalábbis akkor, ha az akkumulátorokról van szó). „Nekünk ez nem gond. A Renault egy autógyártó, nem egy akkumulátorgyártó” – jegyezte meg némi iróniával.