A királykategória mezőnye csak négy nappal a verseny leintése után hagyja el Abu-Dzabit, és kezdi meg a jól megérdemelt téli pihenőt. A program az idény utolsó gumitesztje miatt nyúlt hosszabbra, melyen a 10 csapat összesen 25 pilótát indított.
Közülük Sebastian Vettel érte el a legjobb köridőt, a figyelem középpontjába azonban nem ő, hanem Robert Kubica került, aki mindkét nap pályára vitte a Williams autóját. Összesen 128 kört teljesített, időeredmények tekintetében pedig Lance Strollnál és Szergej Szirotkinnál is gyorsabbnak bizonyult, igaz, az orosz (leginkább vele érdemes összevetni, hiszen egy napon teszteltek) keményebb abronccsal futotta legjobbját.
A teszt egyébként döntő fontosságú volt Kubica számára, a Williams ugyanis az itt szerzett adatok alapján határoz majd 2018-as pilótapárosáról, vagyis arról, ki lesz Lance Stroll csapattársa a következő szezonban. Kubica esetében értelemszerűen a legnagyobb kérdés még mindig az, mennyire hátráltatja őt sérült jobb keze.
Az abu-dzabi teszt összesített eredménye:
Versenyző |
Csapat |
Idő (nap) |
Kör |
Km |
Gumi |
|
1. | Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:37,551 (2.) |
118 |
655 |
Hiperlágy |
2. | Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:37,768 (1.) |
99 |
550 |
Hiperlágy |
3. | Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:38,066 (1.) |
109 |
605 |
Hiperlágy |
4. | Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:38,490 (2.) |
141 |
783 |
Hiperlágy |
5. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:38,551 (1.) |
136 |
755 |
Hiperlágy |
6. | Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:38,736 (2.) |
132 |
733 |
Hiperlágy |
7. | Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:38,818 (2.) |
52 |
289 |
Szuperlágy |
8. | Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
1:39,148 (2.) |
72 |
400 |
Szuperlágy |
9. | Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:39,270 (1.) |
137 |
761 |
Hiperlágy |
10. | Carlos Sainz |
Renault |
1:39,444 (2.) |
109 |
605 |
Hiperlágy |
11. | Robert Kubica |
Williams-Mercedes |
1:39,485 (2.) |
128 |
711 |
Hiperlágy |
12. | Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:39,580 (1.) |
29 |
161 |
Hiperlágy |
13. | Fernando Alonso |
McLaren-Honda |
1:39,762 (1.) |
115 |
639 |
Hiperlágy |
14. | Stoffel Vandoorne |
McLaren-Honda |
1:39,782 (2.) |
105 |
583 |
Hiperlágy |
15. | Nico Hülkenberg |
Renault |
1:39,803 (1.) |
85 |
472 |
Hiperlágy |
16. | Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:39,810 (2.) |
124 |
689 |
Hiperlágy |
17. | Szergej Szirotkin |
Williams-Mercedes |
1:39,947 (2.) |
86 |
478 |
Lágy |
18. | Nyikita Mazepin |
Force India-Mercedes |
1:39,959 (1.) |
90 |
500 |
Hiperlágy |
19. | Charles Leclerc |
Sauber-Ferrari |
1:40,666 (2.) |
148 |
822 |
Hiperlágy |
20. | Sean Gelael |
Toro Rosso-Renault |
1:41,428 (2.) |
117 |
650 |
Hiperlágy |
21. | Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:41,681 (1.) |
97 |
539 |
Hiperlágy |
22. | Lando Norris * |
McLaren-Honda |
1:41,714 (2.) |
118 |
655 |
Teszt |
23. | Oliver Turvey * |
McLaren-Honda |
1:41,914 (1.) |
105 |
583 |
Teszt |
24. | Brendon Hartley |
Toro Rosso-Renault |
1:43,345 (2.) |
61 |
339 |
Szuperlágy |
25. | Pierre Gasly |
Toro Rosso-Renault |
1:44,827 |
63 |
350 |
Lágy |
* Turvey és Norris a Pirellinek tesztelt
Megtett kilométerek tekintetében a Mercedesé az elsőség, a Haas és a Sauber előtt. A címvédő istálló maratoni távját a 783 kilométert jegyző Valtteri Bottas és a 755 kilométert futó Lewis Hamilton hozta össze. Persze az adatok ezúttal leginkább a Pirelli számára voltak fontosak, a teszt lényege ugyanis a 2018-as abroncsok próbára tétele volt.
A kilométerek listáját abban az esetben egyébként a McLaren vezetné, ha összeadnánk mindkét autójának eredményeit (mivel brazíliai tesztjüket törölték, saját gyakorlásukat most pótolhatták be), annak fényében viszont, hogy minden más istálló egy autóval tesztelt, ráadásul ők a második számú géppel csak és kizárólag a gumigyártónak dolgoztak, sokkal ésszerűbbnek tűnik kettébontani a brit csapat eredményeit.
A csapatok által megtett körök, kilométerek:
Csapat | Kör | Km | |
1. | Mercedes | 277 | 1538 |
2. | Haas | 261 | 1450 |
3. | Sauber | 245 | 1361 |
4. | Williams | 243 | 1350 |
5. | Toro Rosso | 241 | 1339 |
6. | Red Bull | 241 | 1339 |
7. | McLaren (Pirelli) | 223 | 1239 |
8. | McLaren | 220 | 1222 |
9. | Ferrari | 217 | 1205 |
10. | Force India | 214 | 1189 |
11. | Renault | 194 | 1077 |