Musorujsag
Élő Eredmények

A Mercedes a távozásról, az Aston Martin a beszállásról beszélt…

A Mercedes a távozásról, az Aston Martin a beszállásról beszélt…

F1i
A Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff elhintette, ha a gyár nem lesz elégedett az F1 vezetői által választott irányvonallal, a Ferrarihoz hasonlóan ők is dönthetnek a kiszállás mellett. Az Aston Martin eközben egyre lelkesebben beszél a csatlakozás lehetőségéről…

A Ferrari, a Mercedes és a Renault is komoly kritikával illette az FIA és a Liberty Media 2021-es motorterveit: a gyáraknak főként az alkatrészek egységesítésével volt problémájuk, és rámutattak arra, hogy a változtatások a költségek csökkentése helyett csak növelni fogják a kiadásokat. A Ferrari elnöke korábbi nyilatkozatában még a kiszállás lehetőségét is megszellőztette…

Noha a Mercedes tanácsadója, Niki Lauda nemrég azt mondta, ők nem lépnek a vörösök útjára, a sportigazgató, Toto Wolff most elhintette, ők is távozhatnak, ha a vezetőség nem veszi figyelembe aggályaikat. „Ez a forgatókönyv teljesen elképzelhető, akárcsak a Ferrari esetében. Komolyan kell venni mindent, amit Sergio Marchionne mond” – utalt a Ferrari elnökére. „Az F1-nek továbbra is a technológia csúcsát kell képviselnie, és itt kell a legjobbnak lennie a versengésnek” – hangsúlyozta.

„Ha mindezt felhígítják egységes előírásokkal és hamis helyzetekkel, melyek a gyengéket segítik, és az erőseket büntetik, akkor nem hiszem, hogy mindez hozzátartozik majd az örökségünkhöz. Ha nem látjuk, mi a Forma–1 lényege, fel kell tennünk a kérdést, hol szeretnénk a legmagasabb szinten szerepelni az autóversenyek világában” – folytatta.

Toto Wolff (Fotó: XPB) Toto Wolff (Fotó: XPB)

Wolff végül meglehetősen kemény kritikát fogalmazott meg az új többségi tulajdonossal, a Liberty Mediával szemben. Amikor megkérdezték, mi volt a szezon hozzájuk kapcsolható fénypontja, nemes egyszerűséggel annyit válaszolt: „Semmi. Az olyan összevisszaságoktól nem lesz jobb a sportág, mint Michael Buffer austini bevetése volt. Nem látunk semmilyen elképzelést. Senki sem tudja, merre tartunk. Csak annyit tudunk, hogy idén csökkentek az eladások, és csökkent a bevétel.”

Miközben a nagy gyárak elégedetlenkednek, a kisebb, független motorkészítők, és a beszállás gondolatával játszadozó cégek egyre pozitívabban nyilatkoznak. A Red Bull szponzoraként már jelenlévő, a 2021-es évtől pedig még komolyabb terveket dédelgető Aston Martin például örül, hogy az F1 olcsóbb és egyszerűbb motorokat akar bevezetni.

„A tervezett reformoknak köszönhetően onnan, hogy valószínűleg nem javaslom a vezetőknek eljutottunk oda, hogy valószínűleg felvázolom az ötletet” – mondta cég vezérigazgatója, Andy Palmer az F1-es csatlakozás kapcsán. „A lehetőség egyre valósabb, de az igazgatóság elé kell vinni az ötletet, és azt csak egy öntelt vezető tippelné meg, ők minként döntenek. De én erre terelem a dolgokat, negyedévente beszélünk az ötletről, és próbálom puhítani őket” – jegyezte meg.

Az Aston figyelemmel követi a Liberty Media munkáját, és – ellenben például Wolff-fal – elégedett az eddig látottakkal. Persze pár dolgon azért ők is finomítanának. „A sport már nem szól annyira a versenyzőkről, mint egykor. Ez az egyik legfontosabb szempont. Az új motor elűzi a szurkolókat? Lehet azzal érvelni, hogy már nem olyan jó a motorhang, hogy érthetetlen az egységek megbízhatósága és a sok büntetés. Hogy kaphatsz 35 rajthelyes büntetést egy 20 fős mezőnyben? Szóval, vannak abszurd dolgok, amiken dolgozni kell” – hangsúlyozta.

Aston Martin (Fotó: Red Bull) Aston Martin (Fotó: Red Bull)
Borítókép: Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

További tartalmak