Vettel még a délelőtti órákban érte el legjobbját a Pirelli újfejlesztésű hiperlágy abroncsával (amiről egyébként a versenyzők az első tapasztalatok alapján pozitív véleményt formáltak). Később a piros zászlós is előkerült miatta, amikor autója megállt a pályán, emiatt azonban nem veszített túl sok időt, hiszen hamarosan visszatérhetett a pályára. A megtett körök mennyiségével aztán ő és a Pirelli is elégedett lehetett, hiszen összesen 118 került a neve mellé…
A világbajnoki ezüstérmest – akárcsak a tabellán – Valtteri Bottas követte a Mercedesszel, aki délután javított addigi legjobbján, és ugrott Esteban Ocon elé. A franciát később a csapattárs, az Force India autóját délután átvevő Sergio Pérez, és Max Verstappen is „lehagyta”.
Bár a teszt a gumikról szólt, a legnagyobb figyelmet továbbra is a Williams és Robert Kubica kapta. A lengyel ma Szergej Szirotkinnal osztozott az autón, aki a tesztnap háromnegyedét töltötte a volán mögött és 1:39,947-es időeredményével az eredménylista 10. helyére került. Az orosz – aki korábban sosem vezette még a Williams autóját – a lágy gumival érte el legjobbját.
Kubica az utolsó órákban összesen 26 kört futott, és 1:39,485-ös idejével a hetedik helyre került; a Renault spanyolja, Carlos Sainz mögé. Az ő autóján a hiperlágy abroncsok voltak, melyeken 1,9 másodperccel maradt el a hasonló keverékkel próbálkozó Vetteltől.
A Williamsnél korábban már elmondták, a tesztet követően alaposan kielemzik majd a lengyel eredményeit, és ez alapján hozzák meg döntésüket a 2018-as pilótapárosról. A legnagyobb kérdés természetesen továbbra is az, mennyire akadályozza Kubicát sérült jobb keze. Tegnap ő maga meglehetősen magabiztosan nyilatkozott, de a csapat vezetői is megemlítették, hogy komoly hátránya nem származik a 2011-es ralibaleset miatti sérülésből.
Kubica mögött Stoffel Vandoorne-t rangsorolták, aki délelőtt veszített némi időt a 19-es kanyarban bekövetkezett balesete miatt, a McLaren szerelői azonban hamar helyrehozták az autót, így folytathatta a munkát. A csapat egyébként ma is két autóval tesztelt, Brazíliában ugyanis a rossz közbiztonsággal kapcsolatos aggályok miatt törölték a tesztjüket. A másik McLarent Lando Norris vezette, aki most a Pirellinek végzett „fejlesztői munkát” és 12. lett a listán.
Közé és Szirotkin közé a Sauberrel tesztelő Charles Leclerc „ékelődött”, aki továbbra is fő esélyese a svájci istálló egyik ülésének, főleg most, hogy hivatalosan is bejelentették az Alfa Romeo-üzletet (a monacóit a Ferrari támogatja). A sort a Toro Rosso pilótái zárták Brendon Hartley és Pierre Gasly sorrendben.
A teszt leintésével „hivatalosan” is véget ért a 2017-es szezon (a csapatok szinte azonnal elkezdték a pakolást, hogy minél hamarabb hazautazhassanak gyáraikba), az idei autók ugyanis már nem gurulnak pályára, azaz legközelebb már utódaikat, a 2018-as gépeket láthatjuk akcióba lendülni…
Az abu-dzabi második tesztnap végeredménye:
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
|
1. |
Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:37,551 |
118 |
|
2. |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:38,490 |
+0,939 |
141 |
3. |
Max Verstappen |
Red Bull-TAG Heuer |
1:38,736 |
+1,185 |
132 |
4. |
Sergio Pérez |
Force India-Mercedes |
1:38,818 |
+1,267 |
52 |
5. |
Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
1:39,148 |
+1,597 |
72 |
6. |
Carlos Sainz |
Renault |
1:39,444 |
+1,893 |
109 |
7. |
Robert Kubica |
Williams-Mercedes |
1,39,485 |
+1,934 |
28 |
8. |
Stoffel Vandoorne |
McLaren-Honda |
1:39,782 |
+2,231 |
105 |
9. |
Kevin Magnussen |
Haas-Ferrari |
1:39,810 |
+2,259 |
124 |
10. |
Szergej Szirotkin |
Williams-Mercedes |
1:39,947 |
+2,396 |
86 |
11. |
Charles Leclerc |
Sauber-Ferrari |
1:40,666 |
+3,115 |
148 |
12. |
Lando Norris |
McLaren-Honda |
1:41,714 |
+4,163 |
118 |
13. |
Brendon Hartley |
Toro Rosso-Renault |
1:43,345 |
+5,794 |
61 |
14. |
Pierre Gasly |
Toro Rosso-Renault |
1:44,827 |
+7,276 |
63 |