A Sauber múlt héten jelentette be, hogy 2018-tól három évre szóló partneri megállapodást írt alá a Ferrari testvérmárkájával, az Alfa Romeóval. A szponzoráción túlmutató, kereskedelmi és technikai együttműködés Sergio Marchionne, a Fiat-Chrysler-csoport első emberének kezdeményezésére valósult meg, aki az F1-gyel nemcsak nagyobb figyelmet szeretne kivívni az Alfának, de a sportágon belül erősíteni is kívánja saját (Ferrari) helyzetüket.
És könnyen lehet, hogy e terjeszkedésnek még nincs vége. A pletykák máris arról szólnak, hogy érkezhet a Fiat-Chrysler következő márkája, a Maserati is. A szigonyosokat a Ferrari másik partnercsapatával, a Haasszal hozták hírbe, ahol szponzorként jelenthetnek meg. Évi 20 millió eurós támogatásról beszélnek – ennyiért kerülhetne föl a Maserati logója az amerikai autókra.
A Haas a Sauberhez hasonlóan független csapat, ám a svájciakkal szemben egy másik cég, Gene Haas gépipari vállalata áll mögötte. Ugyanakkor szerény forrásokkal bír, debütálásukkor pedig hathatós (ma már tiltott mélységű) segítséget kaptak a Ferraritól, amely szakembereit és gyári eszközeit is a rendelkezésükre bocsátotta. A Maserati-kapcsolat lehetőségét erősíti, hogy a Haas az olasz Dallara karosszériáját használja, amely céggel már volt közös projektje a velük szomszédos Maseratinak is.
Marchionne az Alfa visszatérésekor jelezte, nyitott a Maserati F1-es szerepvállalására is. „Hogy ez lehetőség-e a Haasnak arra, hogy valami mássá alakítsa a viszonyunkat? A válasz talán igen. Még nagyon messze vagyunk az elhatározástól, de ez lehetséges. Meglátjuk, majd az idő eldönti” – fogalmazott az elnök.
A Maserati az Alfa Romeóhoz hasonlóan az 1950-es évek Forma–1-nek volt meghatározó szereplője, 1954-ben és 1957-ben is világbajnoki címet nyertek Juan Manuel Fangióval. Gyári csapatként 70 versenyen indultak, 9 győzelmet, 10 pole pozíciót szereztek, 28-szor álltak a dobogón. 1958-ban anyagi nehézségek miatt vonultak ki a királykategóriából, ám az akkor még mindig versenyképes autóik privát csapatokkal 1960-ig versenyeztek.
Az 1960-as években motorgyártóként működtek együtt a Cooperrel, V12-es motorjuk 1966-ban Mexikóban, 1967-ben Dél-Afrikában nyert futamot. Utóbbi évben fordítottak végleg hátat a sorozatnak, Maserati-motoros autók azt követően már csak két versenyen, egyszer 1968-ban, egyszer 1969-ben szerepeltek az F1-ben.