Hartley nem hitte, hogy F1-es pilóta lesz

A Toro Rosso új-zélandi versenyzője, Brendon Hartley komoly tisztelettel gondol a Red Bull tanácsadójára, Helmut Markóra, amiért a szakember vállalta a kockázatot azzal, hogy Forma–1-es lehetőséghez juttatta őt a szezon végén.

Brendon Hartley (Fotó: XPB)

Hartley évekkel ezelőtt Red Bull-juniorként még közel volt a királykategóriához, ám miután kikerült a programból, egyre messzebb került attól, később pedig a sportautózás világában vert sátrat, és ért el szép sikereket (kétszeres WEC-bajnok lett, és egy alkalommal Le Mans-ban is diadalmaskodott). Az idei Amerikai Nagydíjon azonban hirtelen meghívást kapott a Toro Rossótól…


A csapatnak ugyanis pótolnia kellett a Renault-hoz szerződő Carlos Sainzt, aki idő előtt csatlakozott a franciákhoz. Az, hogy végül őt választották magát az új-zélandi pilótát is meglepte, noha korábban – lehetőségek után puhatolózva – felvette a kapcsolatot Markóval, a Porsche ugyanis kiszáll a WEC-ből, így ő csapat nélkül maradt. „Sosem hittem volna, hogy be fognak vetni egy nagydíjon, anélkül, hogy teszteltem volna, vagy valami hasonló módon elnyerem a bizalmukat” – ismerte el.




Brendon Hartley (Fotó: XPB) Brendon Hartley (Fotó: XPB)


„Hatalmas tisztelet Helmutnak, és mindenki másnak, aki vállalta a kockázatot, és bízott bennem, abban, hogy el tudom végezni a munkám. Azt hiszem, alaposan kielemezték a WEC és az LMP1 adatait, és látták, hogy ott is nagyon magas a színvonal. Ez becsületre méltó. Nagyjából a Magyar Nagydíj előtt felhívtam Helmutot. De akkor nem gondoltam volna, hogy idén, vagy akár jövőre bemutatkozhatok az F1-ben. Azt viszont sejtettem, hogy lehetőséget kaphatok a szimulátorozásra, vagy a tesztelésre. Olyasmire, amivel ismét bizonyíthatok” – elevenítette fel emlékeit.


Bár Forma–1-es debütálása meglehetősen balszerencsés volt (minden versenyén motorcserés büntetést kapott, a megbízhatósági problémák miatt pedig rengeteg kilométert veszített), teljesítményével meggyőzte a Red Bullt és a Toro Rossót, vagyis beugróból szerződtetett pilótává lépett elő: 2018-ban teljes évet teljesíthet a bikások második számú csapatánál.


Miután a Toro Rosso a következő szezonban Honda-motorokra vált, a pesszimistább jóslatok szerint Hartley pechszériája a műszaki hibákkal tovább folytatódhat, a japánok erőforrásai ugyanis idén roppant megbízhatatlanok voltak. Ő azonban bízik az istálló új partnerében. „Remélem, hogy a Hondával való együttműködés előrelépés lesz számunkra. Az utolsó versenyeken egyébként is voltak technikai problémáink, de bízom benne, hogy ez a partnerség nekem és a csapatnak is pozitív lesz, és jó lendületet is vehetünk majd a Hondával” – mondta.




Brendon Hartley (Fotó: XPB) Brendon Hartley (Fotó: XPB)