Az ötlet, miszerint több a szövetség által felügyelt versenysorozat is használhatná ugyanazt a motort, nem számít újkeltűnek, hiszen az FIA korábbi elnöke, Max Mosley is előhozakodott már vele 2009-es (kényszerű) távozása előtt. Később a 2014-es szabályokkal kapcsolatos tárgyalásokkor is felvetődött, akkor azonban ismét lesöpörték az asztalról.
Az FIA jelenlegi vezetője, Jean Todt úgy érzi, most hogy egyre több szó esik a 2020 utáni motorformuláról, ismét esély nyílhat a javaslat megvitatására, adott esetben életbe léptetésére. Az elképzelés, amivel a francia szakember előállt csak részben egyezik Mosley víziójával, Todt ugyanis – nyilatkozata alapján – csak két, világbajnoki rangú sorozatban tenne próbát az úgynevezett világmotorral, ami a költségek csökkentését és a szériák közötti átjárhatóságot is segítené.
„Jelenleg minden kategória esetében különböző erőforrásokkal rendelkezünk” – kezdte az Auto Motor und Sportnak nyilatkozó szakember. „Ennek azonban nem kell feltétlenül így lennie. A Forma–1 és a hosszútávú sportautó-világbajnokság követelményei hasonlóak” – utalt arra, hogy óriási különbségek már most sincsenek a két motorformula között.
„Egy modern F1-es motornak nagyjából 5000 kilométert kell kibírnia, ami körülbelül megegyezik a Le Mans-i 24 órás távjával. Ha egyfajta motorkoncepció lenne, az vonzó lehetne az új gyártók számára. Ebben az esetben a Forma–1-es csapatok is átmehetnének Le Mans-ba a saját istállóikkal, vagy akár fordítva is működhetne a dolog” – vázolta fel az átjárhatóság ötletét, ami kétségtelenül jót tenne mindkét szériának, hiszen jelenleg egyik sincs elárasztva motorkészítőkkel.
Ami az esetleges érdeklődőket illeti, a Forma–1-es szerepvállalás kapcsán mostanában legtöbbször az Aston Martin és a Porsche neve merül fel a szaksajtóban. A németek egyébként nemrég intettek búcsút a WEC-nek, V6-os csúcsmotorjukat viszont továbbra is fejlesztik. Arról viszont egyelőre meglehetősen ködösen nyilatkoznak, pontosan mit terveznek ezzel az egységgel…