Jövőre tovább bővül a Forma–1 hivatalos gumiszállítójának kínálata, az eddigi palettához ugyanis hozzáadták a rózsaszín jelölésű hiperlágy abroncsokat, és a kék oldalfalú szuperkeményeket, igaz, az utóbbit egyelőre csak afféle „vésztartalékként” kezelik.
Ami a hiperlágyat illeti, a szezont követő gumiteszt alkalmával több pilóta is dicsérettel illette (Lewis Hamilton szerint például ez az eddigi legjobb abroncs, amit a Pirelli gyártott), debütálását tehát komoly várakozás előzi meg. Az első három forduló (Ausztrália, Bahrein és Kína) alkalmával azonban még egészen biztosan nem találkozunk vele.
Ausztráliában a lágy, a szuperlágy és az ultralágy kerül bevetésre, vagyis ezek közül a keverékek közül választhatnak majd a csapatok. Bahreinben a közepes, a lágy és a szuperlágy lesz használható, míg a kínai hétvégére egy első pillantására meglepő hármast választottak: a közepes és a lágy után – a szuperlágy kihagyásával – az ultralágy következik.
Bár a vegyületek száma változik, a szabályok állandóak maradtnak, vagyis ahogyan 2017-ben, úgy a következő szezonban is félre kell tenni egyet a leglágyabb keverékből az időmérő edzés utolsó szakaszára. A 10 leggyorsabbnak ezt vissza kell szolgáltatnia, míg a többiek megtarthatják a futamra.
Ami a futamot illeti, a Pirelli kérésének eleget téve a két legkeményebb keverékből továbbra is félre kell tenni legalább egy-egy szettet a csapatoknak. A gumiszállító tehát összesen három szettet „választ” az istállók nevében a felhasználható tizenháromból. A maradékot a csapatok és a pilóták a házon belüli taktika meghatározását követően szabadon választhatják a kijelölt keverékekből.