Musorujsag
Élő Eredmények

Megint egy kulcsembert orozhat el a Mercedes a Ferraritól

Megint egy kulcsembert orozhat el a Mercedes a Ferraritól

Motorsport, Speedweek
Újabb korábbi Ferrari-kulcsember köthet ki hamarosan a Mercedesnél. A vörösök exmotormérnöke már márciusban munkába állhat Brixworth-ben.

Az utóbbi években már-már tendencia, hogy egy Ferraritól elbocsátott kulcsember a Mercedeshez szerződve válik sikeressé. Jelenleg két korábbi maranellói technikai igazgató, Aldo Costa és James Allison dolgozik magas beosztásban a világbajnok csapatnál azon, hogy volt gárdájuk ne tudja őket legyőzni. És olasz források szerint a következő év elejétől egy harmadik szakemberrel egészül ki a lista.

Az olasz szakíró, Franco Nugnes arról számolt be, hogy a 2017-ben használt, 062-es kódjelű Ferrari-motor főtervezője, Lorenzo Sassi a Mercedes motorrészlegéhez csatlakozhat, ahol már márciusban megkezdheti a munkát Andy Cowell mérnökgárdájának tagjaként. Sassi jelenleg kényszerszabadságát tölti, miután a nyáron elhagyta a Ferrari F1-es csapatát.

A távozásáról szóló hírek még a júliusi Osztrák Nagydíj idején röppentek föl, augusztusban pedig Sergio Marchionne megerősítette, Sassi az F1-es istállót valóban elhagyta, ám a konszernen belül maradt. Elmondása szerint szakemberük nem azért távozott motorrészlegükről, mert elégedetlenek voltak vele, épp ellenkezőleg, ő akarta átvezényelni a FIAT hibridmotorokkal foglalkozó részlegére, mert úgy érezte, ott nagy szükség van a tudására.

A Scuderiához közel álló blogger, Leo Turrini már akkor furcsállotta a pozíciócserét. „Sergio Marchionne már hónapokkal korábban megkérdezte Sassit, nem akarna-e a FIAT-Chryslerhez váltani, hogy a tudásával betöltse az ottani, a hibridtechnológia terén meglévő űrt. Furcsának találnám, ha Marchionne egy ennyire jó szakemberről önként lemondana” – írta.

Sebastian Vettel (Fotó: XPB) Sebastian Vettel (Fotó: XPB)

Marchionne Sassi karrierjének előrébb viteléről beszélt, s hangsúlyozta, jobb, ha hozzászokunk ahhoz, hogy a cégcsoporton belül embereket helyeznek át az utcai részlegről a sportrészlegre, vagy éppen fordítva. Sassi helyére is a GT-részlegről vezényeltek át szakembert az F1-es csapathoz, Corrado Iotti személyében; korábban pedig szintén a GT-sektől érkezett az aerodinamikai részlegre Enrico Cardile, akinek F1-es munkáját idén siker koronázta a karosszériafejlesztés terén.

Sassi esetében viszont úgy tűnik, nem akaródzik megvalósulni az elnök terve, mivel a motorspecialistát a jelek szerint nem vonzza a FIAT-os lehetőség. Nugnes ráadásul megjegyezte, Sassi munkájával sem biztos, hogy olyan elégedett volt Marchionne azok után, hogy az idei 4-es specifikációjú erőforrásuk fejlesztése jelentősen elhúzódott. „A 2018-as motorjuk alapját jelentő hathengeres turbó nagyon erős, de nem megbízható, és nemcsak nem bírta volna a jövő évi hétversenyes távot, de még a 2017-es tervezett versenyeit sem teljesítette. Sassit tartották felelősnek a projekt csúszásáért, melyet valójában a grazi AVL lassúsága tartott vissza. A képzett és rátermett technikus emellett a James Allisonnal való szoros viszonyáért is fizethetett” – vélekedett.

A sztori háttere kapcsán tehát vannak ellentmondásos információk. Az Allisonnal ápolt jó viszony most mindenesetre kifizetődhet. A Ferrarit 11 éven át szolgáló toszkán mérnök nemcsak szakértelmével érhet sokat a Mercedes motorrészlegének, de ahogy idén Allison, úgy jövőre ő is hasznosíthatja a Scuderia következő évi projektjéről szerzett tudását, melyre még év közben történt elbocsátása előtt tett szert.

Félteni azonban a vörösöket sem kell: Mattia Binotto technikai igazgató állítólag újabb exmercedeses mérnököket szemelt ki azok után, hogy a csillagosoktól érkező Wolf Zimmermann segítségével korábban jelentősen megközelítették motorjukkal a még mindig etalonnak számító Mercedest.

Borítókép: Mercedes, Ferrari (Fotó: XPB)

További tartalmak