Musorujsag
Élő Eredmények

A Honda-motor komoly fejtörést okoz a Toro Rossónak

A Honda-motor komoly fejtörést okoz a Toro Rossónak

Motorsport
Komoly kihívást jelent a Toro Rossónak a Renault-ról Hondára való váltás, a két erőforrást ugyanis teljesen eltérően tervezték, ők pedig nem szeretnék kukázni a már meglévő fejlesztéseket – jelentette ki a csapat elismert technikai igazgatója, James Key.

A szokottnál később, a 2017-es szezon második felében derült ki, hogy a Toro Rosso motorpartnert vált a következő szezon előtt, a Renault és a Honda-motor eltérései (például a turbó kompresszorának elhelyezése) pedig komoly fejtörés elé állították a csapat mérnökeit, ők ugyanis eredetileg a franciák erőforrásaival terveztek…

A helyzetről nemrég az istálló nagyra tartott technikai igazgatója, James Key beszélt. „A motorok teljesen különbözőek” – szögezte le a brit szakember. „A Hondáé nagyon szépen van csomagolva, de a felépítése teljesen más. Nem fér el ugyanazon a helyen, mint a Renault-é. Most van egy kis munkánk az autó kialakításával” – tette hozzá, majd kiemelte, a Toro Rosso számára kulcsfontosságú, hogy ne vesszen kárba a korábban már elvégzett fejlesztési munka.

James Key (Fotó: Bearne / XPB Images) James Key (Fotó: Bearne / XPB Images)

Az, amit még a korábbi tervekhez illesztettek. „Próbáljuk tartani magunkat ahhoz a szabályhoz, mely szerint, ha egy autót már fejlesztünk egy ideje, akkor a jelentősebb elemeket – ilyenek például az aerodinamikai felületek – már nem piszkáljuk, így ugyanis nem kell a nulláról kezdenünk. A lehető legjobban akarunk alkalmazkodni. Persze több területen is más dizájnra volt szükség – például a váltóval kapcsolatban – de továbbfejlesztettük a terveket” – magyarázta.

Maga a váltó, amit a Toro Rosso tervez, de néhány alkatrész a Red Bulltól érkezik majd hozzá, szintén teljesen új – és rövidebb – lesz. „Az elrendezésnek és a méretnek is másnak kell lennie. A koncepció változatlan, de a felépítése az más. Egyes elemeket átvettünk, egyeseket megváltoztattunk, míg mások megegyeznek a régebbiekkel. Egyébként, hasonló lesz az eddig használthoz” – jelezte.

Végül kiemelte, a Toro Rosso technikai csapata sokkal több saját fejlesztést hajt végre, mint az emberek gondolják. „Azt hiszem, sokk több dolog zajlik a csapatunknál, mint hiszik. Nem tudják, mennyire frusztrált a Toro Rosso. Miközben van értelme a Red Bull-lal való összefogásnak, Bicesterben nekünk is van saját aerodinamikai részlegünk, független szélcsatornával. Mert ennek így kell lennie. Az autót Faenzában tervezik. A Red Bulltól csak a váltó belső szerkezete érkezik, amit együtt tervezünk. Mert sokszor specifikus részekre van szükség” – zárta gondolatát.

Danyiil Kvjat (Fotó: XPB) Danyiil Kvjat (Fotó: XPB)
Borítókép: Brendon Hartley (Fotó: XPB)

További tartalmak