2018-as Labdarúgó Világbajnokság

Egyelőre „nem valószínű”, hogy visszatér a Cosworth

Egyelőre nem tűnik valószínűnek, hogy a Cosworth független motorszállítóként visszatér a királykategóriába, ehhez ugyanis segítségre lenne szükségük, lévén önerőből nem tudnak összerakni egy ekkora projektet – árulta el a cég ügyvezetője, Bruce Wood.

Fotó: XPB

A brit cég régóta részt vesz a 2020 utáni évek motorformulájával kapcsolatos megbeszéléseken, és többször szóba hozták már a visszatéréssel (az F1 egyik legnagyobb múltú motorkészítője 2013 óta nem képviselteti magát a szériában). Ügyvezetőjük azonban most leszögezte, ahhoz, hogy mindez megvalósulhasson, egy gyártó, vagy egy komoly szponzor segítségére lesz szükségük.


„Először is, szeretnénk ott lenni” – szögezte le Bruce Wood az Autosportnak nyilatkozva. „Széles körben beszámoltak arról, hogy részt vettünk a jelenleg is folyamatban lévő egyeztetésekben. Ahogyan azt már az elején is jeleztük, az nem túl valószínű, hogy egy teljesen független Cosworth térne vissza azon az alapon, hogy a cég megépíti a saját motorját, és azzal versenyez. Ez nem valószínű, mert gazdaságilag nagyon nehezen tudnánk megvalósítani” – magyarázta.




FIA logó (Fotó: Moly/ xpb.cc) FIA logó (Fotó: Moly/ xpb.cc)


„Reméljük, hogy egy kisebb gyártó segít nekünk, ha az új szabályok révén nem lesz szükség akkora pénzügyi elkötelezettségre az F1-es részvételhez” – hangsúlyozta a szakember, aki tehát reménykedik abban, hogy az FIA és a Liberty Media kitart a komoly költségcsökkentő intézkedések mellett.


A tavalyi év végén ismertetett elképzelések között ugyanis ez komoly hangsúlyt kapott, akárcsak a sokat bírált MGU-H eltávolításának és az egyes alkatrészek egységesítésének lehetősége. A jelenleg érdekelt nagy gyártók többsége azonban meglehetősen rosszul fogadta ezeket az elképzeléseket. A Ferrari (majd valamivel „visszafogottabban” a Mercedes is) például a kiszállás lehetőségét is elhintette, ha az F1 olyan irányt vesz, amit ők nem tartanak megfelelőnek.


A beszállásról álmodozó kisebb gyártók viszont további csökkentést várnak. „Nem titok, hogy a jelenleg használt technológia eléggé riasztó az olyan gyárak számára, mint a Cosworth. A hőenergia visszanyerése például több tízmilliós befektetést igényel. A javasolt szabályok megkönnyítenénk a dolgunkat, akárcsak több egyéb gyártó esetében is. És most nemcsak autógyártókról van szó, hanem egyéb támogatókról is, akik úgy érzik, az F1 beleférhet a költségvetésükbe” – zárta gondolatát.

Cosworth (Fotó: Davenport / xpb.cc) Cosworth (Fotó: Davenport / xpb.cc)