Musorujsag
Élő Eredmények

Ennyivel többet érne a Ferrari a többi F1-es csapatnál?

Ennyivel többet érne a Ferrari a többi F1-es csapatnál?

Speedweek
A Ferrari a Forma–1 legrégebbi és legfontosabb csapata, amit több területen is igyekszik kihasználni. De valóban ennyivel többet érne a többieknél? Egy tanulmány most válaszolt a kérdésre!

A Ferrari mindenkinél többet kap a sportági pénzekből, egyedüli csapatként külön vétójoggal bír bizonyos szabályváltozások esetében, és még azt is megengedheti magának, hogy bizonyos időközönként az F1-ből való kivonulással fenyegesse meg a sorozat vezetőit, ha azok egy neki nem tetsző intézkedésre készülnek. A legrégebbi és legnépszerűbb csapatnak különleges státusza van a Forma–1-ben, és gyakori vita tárgya, hogy joggal-e.

Amióta Sergio Marchionne elnök ismét megpendítette a távozásuk lehetőségét, az is állandó téma, mennyire kell komolyan venni fenyegetését, és a Ferrari vagy a Forma–1 veszítene-e többet a különválással.

Valóban ennyivel értékesebb lenne a Ferrari a többi csapatnál? Mennyit ér valójában az istálló?

E kérdésekre kereste a választ egy sportmarketinggel foglalkozó spanyol ügynökség, a Business & Sport Consulting. Össze is állítottak egy listát a csapatok értékéről, melyből kiderül, a Ferrari valóban messze minden riválisa előtt jár. Pablo Caramés Rey, a cég alapítója kutatásuk szempontjairól elmondta: „Egy adott csapat értékének meghatározásához számos paramétert figyelembe vettünk, például a csapat történelmi jelentőségét, a kézzel fogható vagyonát, hogy milyen szponzorok állnak mögöttük, mekkora a nyereségük és a veszteségük.”

A tanulmány szerint a Ferrari 1,33 milliárd eurót ér, azaz közel dupla annyit, mint a második legértékesebb csapatnak számító Mercedes. A két világbajnoki címet tavaly sorozatban negyedszer besöprő gárda ugyanakkor folyamatos javuló tendenciát mutat, hiszen 2014 óta 516 millió euróról 695 millióra nőtt az értéke. A Scuderiáé ugyanezen időszakban fokozatosan csökkent, 2014-ben még 1,521 milliárd dolláron álltak.

Ferrari (Fotó: XPB) Ferrari (Fotó: XPB)

A harmadik legértékesebb csapat a mezőny második legrégebbi gárdája, a McLaren, 640 milliós értékkel. Woking igencsak megsínylette az elmúlt három hondás szezont és a 2012 óta tartó nyeretlenséget, amit értékvesztése is visszatükröz. 2014-ben a csapatot még 1,038 milliárd eurón árazták be.

Náluk is többet vesztett azonban értékéből a Sauber, amely az aktuális motorformula bevezetése óta csak a túlélésért küzdött a mezőny végén. A hátterüket mostanra bebiztosító svájciak értékcsökkenése csaknem 50%-os, 2014-ben még 204 millió eurósra becsülték őket, most viszont már csak 110 milliósra.

Ami a középmezőnyt illeti, a Red Bull 20 millió euróval marad el a McLaren mögött, a Williams pedig formahanyatlása ellenére is 190 millióval előzi meg folyamatosan fejlődő Force Indiát. A legkevesebbet a tanulmány szerint a legfiatalabb csapat, a Haas éri, míg a „legolcsóbb” gyári gárda a Renault, amely csak 7. a listán.

Az F1-es csapatok becsült értéke a Business & Sport Consulting tanulmánya alapján:

1. Ferrari – 1,33 milliárd euró

2. Mercedes – 695 millió euró

3. McLaren – 640 millió euró

4. Red Bull – 620 millió euró

5. Williams – 405 millió euró

6. Force India – 215 millió euró

7. Renault – 212 millió euró

8. Toro Rosso – 180 millió euró

9. Sauber – 110 millió euró

10. Haas – 108 millió euró

Borítókép: Ferrari (Fotó: XPB)

További tartalmak