Fél másodpercre meg kell közelíteni a Ferrarit – Haas

Nehéz küldetés vár a harmadik szezonjára készülő Haasra. A csapat tulajdonosa kijelentette, muszáj lesz megközelíteniük idén a velük azonos motort használó Ferrarit.

Kimi Räikkönen és Romain Grosjean (Fotó: XPB)

A Haas 2016-ban mutatkozott be a Forma–1-ben, a Ferrarival kialakított szoros együttműködésének köszönhetően sikeresen. Szemben a korábbi újonccsapatokkal, ők azonnal képesek voltak a pontszerzésre, második évükben pedig 29 helyett már 47 egységgel zártak, és ezzel sorozatban másodszor lettek 8.-ak a konstruktőrök között – úgy, hogy az utolsó futamig volt esélyük a 6-7. helyre is.


Gene Haas csapatalapító számára ez azonban még kevés, és két év tapasztalattal már elérkezettnek látja az időt arra, hogy 2018-ban közelebb kerüljenek a „rokonságuk” miatt mércének tekintett Ferrarihoz. „Mindenki javulni fog. Mi azonosítottuk a gyenge pontjainkat, Günther Steiner és én pedig őszinte beszélgetést folytattunk Mexikóvárosban arról, milyen irányt kell vennünk, hová kell fejlődnünk. Nem titok, hogy sok Ferrari-alkatrészt használunk, így számunkra ők jelentik a mércét. Fél másodpercre kell lennünk a Ferraritól ahhoz, hogy versenyképesnek számítsunk. Tavaly nem sikerült, akkor egy-másfél másodperc volt a lemaradásunk. A pole-tól összességében két másodpercre voltunk, így ha igazán versenyképesek akarunk lenni, akkor le kell faragnunk egy másodpercet” – állapította meg az amerikai.


A megvalósítás nem lesz könnyű. 2017-ben méretes szakadék tátongott a három élcsapat és a középmezőny között, és sok esetben még a negyedik legjobb Force Indiának is nehézséget okozott tartani a fél másodpercet a Ferrarival szemben.




Kevin Magnussen (Fotó: XPB) Kevin Magnussen (Fotó: XPB)


Haas nyilván a konstruktőri helyezésükön is javítana idén, ám konkrét helyezés helyett konkrét területet nevezett csak meg, amelyeken előrelépést vár. „Szeretnénk megoldani azokat a technikai jellegű problémákat, amelyek hátráltatnak bennünket. A gumik jelentették a legnagyobbat. Egy bizonyos hőmérsékleten kell tartanunk őket, és ez azon múlik, hogyan  használod a leszorítóerődet és a légellenállásodat, valamint hogyan kezeled a gumik csúszkálását. A gumik nagyon érzékenyek a leszorítóerőre, ha csúszkálnak, túlhevülnek. Ahhoz, hogy működésre bírd a gumikat, jó karosszéria, jó aerodinamika kell. Enélkül nagyon nehéz dolga van a versenyzőknek, és nem várhatjuk azt, hogy pályán tartsanak egy ilyen autót.”


„Tavaly időnként úgy éreztem, hogy a versenyzőink jobbak, mint az autónk. Muszáj tehát emelnünk a szinten, de tudjuk, hogy hol kell javulnunk, és ezt nagyrészt a versenyzőink tapasztalatának köszönhetjük” – dicsérte Romain Grosjeant és Kevin Magnussent, hozzátéve, kiélezett házon belüli küzdelmüket látva biztos benne, hogy ha gyors autót adnak nekik, ők elvégzik a munkát.