Jó hírek érkeznek a Ferrari új motorjáról

Korábbi motormérnökük hamarosan munkába áll a legnagyobb riválisnál, ám a Ferrarinál a hírek szerint a váltás óta jó irányt vett az erőforrás fejlesztése.

Fotó: XPB

Hamarosan felveszi a munkát a Mercedesnél a Ferrari eddig használt motorjának megalkotója, Lorenzo Sassi. Az olasz szakember még tavaly nyáron hagyta el a maranellóiak versenycsapatát. Sergio Marchionne elnök eredetileg az utcai részlegen akarta kamatoztatni tudását, ám mérnöke végül a márka elhagyása mellett döntött, mivel ajánlatot kapott a Mercedestől.


Úgy tudni, Sassi kényszerszabadsága hamarosan lejár, s már márciustól munkába állhat Brixworth-ben, a címvédő csapat motorrészlegén. Bár Marchionne korábban kijelentette, volt embere csak egy volt a sok közül a Scuderiánál, csapatváltása így is érzékenyen érintheti a vörösöket, hiszen tudásán túl azzal is hozzájárulhat a Mercedes fejlődéséhez, hogy beavatja őket, mi zajlik a Ferrari motorrészlegén, s mivel készültek hosszabb távon.


A pletykák szerint a Ferrari elsősorban azért küldte el az F1-es csapattól Sassit, mert félresiklott az új, 4-es számú motorjuk fejlesztése. E verzióval a céljuk az volt, hogy a 2017-es szezon második felében felzárkózzanak a Mercedesre, ám a tesztpadon tapasztalt megbízhatósági problémák miatt végül már nem is használták ezt a verziót.


Az olasz Motorsport szerint Sassi távozása óta pozitív változások történtek Maranellóban. A motorrészleg irányítását Corrado Iotti vette át, mérnökeivel pedig a tavalyi ázsiai műszaki hibák után kiemelt figyelmet fordítottak a megbízhatóság javítására, amit a minőségellenőrző részlegük átszervezése is segített.




Ferrari (Fotó: XPB) Ferrari (Fotó: XPB)


E munkának már kézzelfogható eredménye is van: a Ferrari első 2018-as motorja a hírek szerint a tesztpadon már sikeresen teljesített 7 nagydíjat, vagyis kellően megbízhatónak tűnik ahhoz, hogy a csapat büntetlenül, három erőforrással teljesíteni tudja az idényt.


A Ferrari állítólag olyannyira a megbízhatóságra koncentrált motorjával, hogy annak teljesítményét csak a későbbiekben tervezik jelentősen növelni. Év elején még a tavalyihoz hasonló teljesítménnyel versenyezhetnek, aztán az égési folyamat javításával már a futamokon és az időmérőkön is elérnék a Mercedes szintjét. Nemrég hallani lehetett arról, hogy a próbapadon már a riválishoz hasonlóan ők is sikeresen átlépték az 1000 lóerős teljesítményhatárt.


Az új versenygépről egyébként szintén biztató hírek érkeznek, a megnyújtott tengelytávú masina a szimulációk alapján aerodinamikailag nagyon erősnek ígérkezik. Év elején Marchionne is bizakodva nyilatkozott fejlesztésükről, megjegyezve, mérnökei nyugalmából ő arra következtet, hogy vagy nagyon eltaláltak valamit idén, vagy annyira mellényúltak, hogy észre sem vették.


Az egyelőre név nélküli autót február 22-én Maranellóban mutatja be az istálló, és várhatóan még az első teszt előtt, február 25-én, egy filmforgatós napon bejáratja Barcelonában.