Dohánycéggel hosszabbított, de a füstölés ellen kampányol a Ferrari

Szerződést hosszabbított a Ferrari a Forma–1 egyik leghűségesebb szponzorával. A csapat 2018-ban a dohányfüst elleni küzdelembe is beszáll.

Ferrari (Fotó: xpbimages.com)

A Ferrari és az Philip Morris dohánygyártó cég neve az elmúlt évtizedekben olyannyira összeforrt, hogy még ma, a cigarettareklámok teljes tilalma mellett is övék az egyik legerősebb csapat-szponzor kapcsolat. És ez éveken át biztosan így is marad, mivel a cég kedden hivatalosan bejelentette, 2021-ig meghosszabbították szerződésüket, így folytatódhat az immár több mint 40 éve tartó együttműködésük.


A szerződés részleteiről túl sokat nem tudhatunk, az is csupán találgatás, hogy a Marlboro anyacége 2013 és 2015 között 160 millió dolláros támogatással járult hozzá a vörösök költségvetéséhez, annak ellenére, hogy ezért cserébe gyakorlatilag semmilyen reklámfelületet nem kapott az autójukon a 2006 óta érvényben lévő cigarettatilalom miatt.


A felek ugyanakkor eddig is megtalálták a módját a partnerség jövedelmezővé tételének. A Ferrari éveken át használta például a Marlboro piros-fehér márkajelzését megidéző logóját. Csakhogy ezt idén télen lecserélték az eredeti sárga pajzsos cégérre, és a várakozás szerint az új autón sem jelenik már meg a megszokott fehér motívum.


Ezt erősíti, hogy a Philip Morris közleménye szerint mostantól új alapokra helyezik kapcsolatukat, és a Ferrari partnerük lesz a dohányfüsttől mentes világért folyó kampányukban, az elektromos cigaretta alternatívájának népszerűsítésében. „Szeretnénk megadni a lehetőséget a világ 1,1 milliárd dohányzó férfija és nője számára, hogy legyen jobb és körültekintőbb választásuk. Minden létező eszközünket – beleértve a motorsportos tevékenységünket is – szeretnénk arra használni, hogy felgyorsítsuk a forradalmi változást, melyből a dohányzó emberek és a közegészség is nagyban profitálni tud. Örülünk annak, hogy a Scuderia Ferrari támogatását is élvezhetjük ebben az ügyben” – nyilatkozta André Calantzopoulos, a Philip Morris ügyvezető igazgatója.


Cége eközben jelezte, távlati céljuk, hogy 2025-re minden harmadik fogyasztójukat rávegyék a hagyományos cigarettáról való leszokásra. Ez az addig hátralévő időszakra vetítve nagyjából 40 millió embert jelent.




Maurizio Arrivabene nemcsak a marketingvezetője, de fogyasztója is volt a Marlborónak... (Fotó: XPB) Maurizio Arrivabene nemcsak a marketingvezetője, hanem fogyasztója is volt a Marlborónak...  Vajon ő is átáll? (Fotó: XPB)


Mindez megerősíti a korábbi híreket, miszerint a Ferrari mostantól inkább a cég e-cigaretta-márkáját, az IQOS-t (’I quit ordinary smoking’, azaz ’felhagyok a hagyományos dohányzásssal’) népszerűsíti, s ezért változtatott logóján a téli szünetben. Igaz, ez a reklámozás sem a hagyományos módon fog megtörténni, a Philip Morris tudniillik kihangsúlyozta: „A tervünkben nem szerepel egyetlen termékünkkel kapcsolatos kommunikáció sem”.


Az irányváltásnak a csütörtökön érkező új autó kinézetére ugyanakkor így is lehet hatása. Pletykák szerint a 2018-as Ferrari nemcsak sötétebb piros lesz elődeinél, de azon az IQOS szürkés mintája is meg fog jelenni, hasonló módon, mint a kétkerekű „testvérnél”, a Ducati MotoGP-csapatának új modelljén.




A Ducati 2018-as, szürkével kombinált festése (Fotó: MTI/EPA) A Ducati 2018-as, szürkével kombinált festése (Fotó: MTI/EPA)

Kapcsolódó tartalom