Ahogyan azt az előző napokban már megszokhattuk, a délután a hosszabb etapokról és a versenyszimulációkról szólt Barcelonában, vagyis Räikkönen legjobbját (amit még a félidő előtt jegyzett) nem fenyegette komolyabb veszély.
Igaz, az utolsó órában többen feltették valamelyik lágy keverékű abroncsot, és futottak néhány gyorsabb kört. Először, nagyjából 45 perccel a tesztnap vége előtt Daniel Ricciardo próbálkozott a szuperlágyakkal, és ugrott fel a második helyre, majd jött Carlos Sainz és végül Fernando Alonso. A rutinosabb spanyol egy rövid ideig az eredménylista élén is állt, mégpedig egy 1:16-os körrel (ami újabb pályacsúcs lett volna), ezt azonban pályalevágás miatt törölték.
A délutáni szakasz mindkét spanyol számára a kármentésről szólt, miután Sainz a váltó, Alonso pedig a turbó meghibásodása miatt veszített értékes órákat a reggeli etapból. Ha csak a körszámot nézzük, a McLarennek jobban sikerült a kármentés, hiszen Alonso összesen 93-at jegyzett, míg Sainz 45-öt.
Ha „egyénileg” nézzük, ma Romain Grosjean teljesítette a legtöbb kört, melyek közül a leggyorsabb az ötödik helyre rangsorolta a franciát, jól zárult tehát a teszt a Haas számára, amit az utóbbi napokban több szakember is a középmezőny élére kezdett rangsorolni. Közvetlenül a Renault mögé, és az olyan nagynevű istállók elé, mint a McLaren, a Williams, vagy az utóbbi években rendre bajnoki negyedikként záró Force India.
Ha a csapatokat vesszük górcső alá, akkor láthatjuk, hogy bár Grosjean valóban szép körmennyiséget futott, nem a Haas, hanem a Mercedes volt a legszorgosabb a zárónapon. A németek ugyanis nemcsak a 100, hanem a 200 körös álomhatárt is átlépték, miután a délelőtt tesztelő Lewis Hamilton 97-et, az autót később átvevő Valtteri Bottas pedig 104-et futott.
A köröket tekintve a címvédő istálló ismét a mezőny második felében végzett, ez azonban egy cseppet sem zavarja őket, hiszen ők ismét a távolsággal foglalkoztak, versenyszimulációk pedig ezúttal is roppant ütőképesnek tűntek. Noha nem döntöttek pályacsúcsot, mint a Ferrari, vagy a Red Bull, sokan a lista élére helyezik őket, ráadásul tisztességes előnnyel.
Alonsóhoz és Sainzhoz hasonlóan a kármentés volt a cél Charles Leclerc számára is, a fiatal monacói azonban nem egy technikai hiba, hanem saját figyelmetlensége miatt veszített időt a reggeli órákban, amikor kicsúszott és autója megrongálódott. Miután a Sauber mérnökei helyrehozták a gépet, az F2-es bajnok már hibátlanul rótta a köröket: összesen 75-ig jutott és az eredménylista 9. helyére állt.
A sort Lance Stroll zárta, aki a tervek szerint ma már autóba sem ülhetett volna, a Williams tartalékosa, Robert Kubica azonban felajánlotta, hogy lemond a mai tesztnapról, hogy a fiatal kanadai még gyakorolhasson az Ausztrál Nagydíj előtt.
A mezőny tehát ma lezárta a kollektív tesztek sorát, és elkezdi a szezonnyitóra való felkészülést, ahol a csapatok már élőben feszülhetnek egymásnak, és ahol végre kiderül, egészen pontosan miként festenek az erőviszonyok. Az ausztrál versenyt március 25-én rendezik majd, az M4 Sport pedig természetesen élőben közvetíti majd azt.
A pénteki tesztnap végeredménye:
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
Gumi |
|
1. | Kimi Räikkönen |
Ferrari |
1:17,221 |
157 |
hiperlágy | |
2. | Fernando Alonso |
McLaren-Renault |
1:17,784 |
+0,563 |
93 |
hiperlágy |
3. | Carlos Sainz |
Renault |
1:18,092 |
+0,871 |
45 |
hiperlágy |
4. | Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:18,327 |
+1,106 |
92 |
szuperlágy |
5. | Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:18,412 |
+1,191 |
181 |
ultralágy |
6. | Valtteri Bottas |
Mercedes |
1:18,825 |
+1,604 |
104 |
közepes |
7. | Brendon Hartley |
Toro Rosso-Honda |
1:18,949 |
+1,728 |
156 |
hiperlágy |
8. | Esteban Ocon |
Force India-Mercedes |
1:18,967 |
+1,746 |
163 |
hiperlágy |
9. | Charles Leclerc |
Sauber-Ferrari |
1:19,118 |
+1,897 |
75 |
hiperlágy |
10. | Szergej Szirotkin |
Williams-Mercedes |
1:19,189 |
+1,968 |
105 |
lágy |
11. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:19,464 |
+2,243 |
97 |
szuperlágy |
12. | Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:19,954 |
+2,733 |
27 |
lágy |