A tesztkorlátozások is Le Mans felé sodorták Alonsót?

A korábbi kétszeres világbajnok, Mika Häkkinen úgy véli, a tesztelési lehetőségek korlátozottsága is közrejátszott abban, hogy Fernando Alonso bevállalta a párhuzamos szereplést a Forma–1 és a hosszútávú sportautó-világbajnokság (WEC) között.

Fernando Alonso (Fotó: XPB)

Mióta bejelentette, idén összesen 26 hétvégét teljesít két magas színvonalú bajnokságban, sokan véleményezték már a motorsportok nagy mesterhármasára (monacói, Le Mans-i és indianapolisi győzelem) hajtó spanyol klasszis döntését. Legutóbb Mika Häkkinen véleményét kérték ki róla, aki egyedi indokkal próbálta megmagyarázni a McLaren pilótájának vállalását.


A finn úgy gondolja, Alonso döntésében a jelenlegi, roppant szigorú tesztszabályok is közrejátszottak, melyek miatt a versenyhétvégéket leszítva (ellenben például Häkkinen versenyzői generációjával) szinte sosem kell Forma–1-es autóba ülnie. „A Forma–1-ben még mindig nagyon keményen kell nyomni, ez nem sokat változott az utóbbi időkben. Ami engem igazán sokkol, az a tesztelés hiánya” – kezdte 1998 és 1999 világbajnoka az Auto Hebdónak nyilatkozva.




Fernando Alonso (Fotó: XPB) Fernando Alonso (Fotó: XPB)


„A tesztkorlátozások eléggé negatívan érintik azokat a csapatokat, akik nehezebben tudják megoldani a problémáikat, amikor ez sürgető volna. Nagyon rossz a versenyzőknek is, és a fiataloknak is, akik nem tudnak elegendő tapasztalatot gyűjteni. Csak bizonyos mennyiségű kilométert tesznek meg. Ami pedig az idősebb versenyzőket illeti, nos ők…”


„Egy versenyző arra született, hogy vezessen. Szerintetek miért akar Alonso teljes szezont teljesíteni a hosszútávú világbajnokságban, miért megy Le Mans-ba, és indul további futamokon?” – tette fel a költőinek szánt kérdést, arra utalva, hogy a spanyol ezekkel a futamokkal szeretné pótolni a teszteléssel kieső „pályaidőt”. „Ez az egész azért van, mert vezetni akar, az F1-ben pedig korlátozott időt tölthet a volán mögött. Szóval megy, hogy máshol találja meg a számításait” – magyarázta.


Ami az évközi teszteket illeti, a csapatok idén is a spanyol és a magyar hétvége után próbálgathatják újításaikat. A gyakorlások két-kétnaposak lesznek, vagyis összesen négy nap áll majd az istállók rendelkezésére, akiknek a jelenlegi előírásoknak megfelelően ezek felét fiatal tehetségeiknek kell rendelkezésre bocsátaniuk.




Fernando Alonso Daytonában (Fotó: XPB) Fernando Alonso Daytonában (Fotó: XPB)