Alonso elismerte, elgondolkodott az F1-es visszavonuláson

Fernando Alonso elismerte, 2017-ben megfordult a fejében, hogy hátat fordít a Forma–1-nek, ma már viszont magabiztosan készül újabb szezonjára, és nem aggódik a McLaren helyzete miatt.

Fernando Alonso (Fotó: XPB)

A McLaren múlt évi felkészüléséről készült dokumentumfilmből kiderült, miután látszott, hogy újabb kínkeserves év vár a csapatra, Éric Boullier versenyigazgató egy Jonathan Neale ügyvezetővel folytatott beszélgetése során megjegyezte: garantált, hogy Fernando Alonso elhagyja Wokingot. A spanyol már az első két Honda-évet is nehezen viselte, 2017-re pedig úgy készült, hogy az meghozza a fordulatot, ám már a legelső tesztnapján csalódnia kellett.


A szezonja ezek után a szenvedésről és a Honda állandó kritizálásáról szólt, év végén lejáró szerződése miatt a McLaren pedig komolyan tarthatott attól, hogy elveszíti sztárját. Miután az élcsapatoknál nem volt hely számára, Alonso másik lehetőségét az F1-es visszavonulás jelentette. És mint kiderült, ő fontolóra is vette ezt.


„Igen, elgondolkodtam a kategóriaváltás lehetőségén és azon, hogy hátat fordítok a Forma–1-nek” – mondta az F1 Racing magazinnak adott interjúban. „Miután a múlt évben teljesítettem az Indy 500-as versenyt, majd visszatértem, majd jött Ausztria és Silverstone, arra gondoltam: »Jövőre talán egy másik kategóriában kéne próbálkoznom. Teljesen elkötelezhetném magam a mesterhármas iránt, és talán az Indy és Le Mans lenne a legjobb választás.« De úgy éreztem, még nem jött el az idő a távozásra. Nem most, nem ilyen eredmények után, nem ilyen érzéssel. Tudtam, hogy egész hátralévő életemben bánnám ezt, és rossz szájízzel zártam volna le a versenyzői pályafutásomat. Sikerre vágyom, mert még van egy befejezetlen ügyünk a McLarennel. És úgy érzem, idén minden megváltozik. Ebben egészen biztos vagyok.”




Fernando Alonso (Fotó: XPB) Fernando Alonso (Fotó: XPB)


A spanyol Onda Cero rádiónak adott interjújában eközben önmagának némiképp ellentmondva azt nyilatkozta, hogy az F1-ből való távozás sosem volt komoly opció számára, ugyanakkor elismerte, megviselte a 2015 óta tartó sikertelenségük.


Ma már úgy érzi, erősebbé tették a megpróbáltatások. „Az életem a versenyzés és a győzelem körül forog. Amikor nem nyerhetek, az nehéz, de megismertem más dolgokat közben. Ezek az évek például felnyitották a szemem, és rájöttem, milyen jó más legendás versenyeken küzdeni, amilyen az Indy vagy a WEC. Minden okkal történik. Ezek az évek frusztrálóak voltak, de most boldog vagyok, mert teljesebb versenyzővé váltam” – állapította meg.


Ami az előttünk álló szezont illeti, már annak is örül, hogy nem kívülállóként, esélytelenként, tét nélkül kell készülnie a versenyekre. „Végre visszatérünk a normalitáshoz, normál érzésekkel vágunk neki a nagydíjhétvégéknek, a szabadedzéseken és az időmérőn úgy készülünk, hogy tudjuk, a legjobb ötben lehetünk, és ha jól végezzük a munkánkat, a dobogóra is felállhatunk. Ha pedig valami igazán különlegesen csinálunk, akár még nyerhetünk is. Ez motivál, ez az, ami nagyon hiányzott. Ezért reménykedve várom ezt az évet.”




Fernando Alonso és az új McLaren (Fotó: McLaren) Fernando Alonso és az új McLaren (Fotó: McLaren)


A McLaren év eleje óta óvatos 2018-as elvárásaival. Legfőbb céljuk a jelentős előrelépés az előző évekhez képest, ám Alonsóhoz hasonlóan a vezetők időnként szintén dobogós helyezéseket és győzelmeket emlegettek, miközben kezdettől fogva azt hirdetik, hogy szeretnének helytállni a szintén a Renault motorját használó Red Bull-lal szemben.


Ez utóbbi célt nehezíti, hogy az osztrákokat már most a Mercedes első számú kihívóinak tartják, miközben a McLaren egyelőre nem mutatja jelét annak, hogy bele tud majd szólni az élen álló hármas küzdelmébe. Alonso szerint a reális elvárás nem is ez. „A bemutatónk óta nem sok minden változott, ahogy a téli tervünk tekintetében sem. Szerettünk volna előrelépni az előző három évhez viszonyítva, és a lehető legközelebb kerülni a három élcsapathoz. Ezen dolgozunk most. A McLaren a kilencedik helyről előreugorva közel tud kerülni hozzájuk, és versenyben lehet.


Amikor a Renault motorjára váltottunk, mind azt mondtuk, jó lenne, ha a legjobb három közelébe tudnánk férkőzni, és minden versenyen a legjobb ötben lehetnénk, folyamatosan a Q3-ban lennénk, valamint harcolhatnánk a dobogóért, ahol lehetséges.”


Hozzátette, az erőviszonyok terén nem vár nagy meglepetéseket. „A Mercedes a jelek szerint teljes dominancia-üzemmódban van. Normál esetben adott, mely hat autó áll az első három sorban, mögöttük pedig a McLaren, a Haas, a Renault és a Force India jön. Az elsődleges feladatunk, hogy ezt a küzdelmet megnyerjük” – konkretizálta céljaikat.