Musorujsag
Élő Eredmények

Fél évre lesz szükség a gumik kiismeréséhez

Fél évre lesz szükség a gumik kiismeréséhez

Motorsport
El kell telnie fél évnek, hogy a csapatok teljesen kiismerjék a Pirelli új gumiabroncsait – jelentette ki az olasz cég versenyigazgatója, Mario Isola. Az év első futamain a Saubert irányító Frédéric Vasseur szerint is sokan fognak még a sötétben tapogatózni.

A hiperlágy keverék bevezetésével tovább bővült a Pirelli palettája (jelenleg összesen hét száraz pályára alkalmas F1-es abroncsot gyártanak), miközben a régebbi vegyületek közül az ultralágy, a szuperlágy, a lágy és a kemény is megújult. Noha a csapatok 2017 végén és a tesztek alatt is pályára vitték ezeket, az olaszok szerint el kell telnie némi időnek, míg tökéletesen kiismerik őket.

„Biztosra veszem, hogy vannak még olyan részletek, amiket nem ismerünk” – jelentette ki a Motorsportnak nyilatkozó Mario Isola. „A keverékek többé-kevésbé teljesen újak, kivéve a közepeset, ami a tavalyi lágynak felel meg” – tette hozzá.

„Teszteltük őket a tavalyi év végén Abu-Dzabiban, és Barcelonában is, de nem jelenthetjük ki, hogy két gyakorlás alatt minden részletet megismertünk. Meg kell értenünk például, hol használhatjuk majd a hiperlágyakat. Szerintem igazán csak a szezon közepén fogjuk majd kiismerni a gumikeverékeket. Korábban nem. Addig, a gumikkal kapcsolatos tanulási görbe meglehetősen magas lesz majd” – vetítette előre az olasz szakember.

Fotó: XPB Fotó: XPB

A csapatoknak még a tesztek előtt dönteniük kellett az első versenyek gumikiosztásáról (vagyis arról, mennyit kérnek a három az adott hétvégén használható keverékből). A Saubert irányító Frédéric Vasseur szerint emiatt némileg „vakon” teljesítik majd ezeket a megmérettetéseket. „A helyzet trükkös, de mind ugyanabban a hajóban evezünk. Ha nyolc tesztnap áll a rendelkezésedre, melyből négyen van értelme versenyszimulációt teljesítened, akkor nehéz kiismerni az összes keveréket. Szóval, most kissé vakon kell versenyeznünk. Nem gondolom, hogy ez veszélyezteti a versenyzést, de elég bonyolult ennek a helyzetnek a kezelése” – magyarázta.

A Haas csapatfőnöke, Günther Steiner eközben kijelentette, az alakulatok még akkor sem beszélhetnének arról, hogy tökéletesen megértették a gumikat, ha a tesztek során zökkenőmentesen körözhettek volna velük (túl azon, hogy kevés nap állt a rendelkezésükre, idén az időjárás is alaposan megtréfálta az istállókat). „Nagyon nehéz megérteni ezeket a gumikat. Ahogyan azt folyamatosan láthatjuk, az egyik legkomolyabb feladat az, hogy megfelelő működési tartományba hozzuk őket. Nem kapsz használati utasítást hozzájuk. Minden hétvégén dolgozni kell velük” – mondta.

Borítókép: A 2018-as Pirelli-gumik (Fotó: XPB)

További tartalmak