Ferrari-motorok hangja zengte be először a melbourne-i pálya célegyenesét: Sebastian Vettel vezetésével rajtolt el a 2018-as F1-es szezon az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésén, a németet a lámpák zöldre váltása után Romain Grosjean és Marcus Ericsson követte. Kimi Räikkönen rajtja döcögősebben sikerült: a finnt vissza kellett tolni kicsit, mivel elsőre nem sikerült kifordulnia a garázsból a fal közelsége miatt.
Az edzés első fele ennek ellenére nem a Ferrarikról, hanem két legnagyobb ellenfelükről szólt. Az első mért időt ugyan még Szergej Szirotkin jegyezte, később a Mercedes és a Red Bull versenyzői sajátították ki a legjobb helyeket. Valtteri Bottas ugrott először az élre, aztán egymást váltogatta az első helyen Daniel Ricciardo, Max Verstappen és Lewis Hamilton. A Mercedes az ultralágy keveréken futott, a Red Bullok a lila keverék mellett a szuperlágyat is próbálgatták, hosszú etapjukon hűtőkörök segítségével próbálták szinten tartani abroncsaikat.
A legjobb köridőt 1:26,299-ről fokozatosan 1:24-es eredményekre javították. Ricciardo, Verstappen és Hamilton között sokáig csak századok voltak, a Red Bullnak folyamatosan volt válasza a címvédő eredményeire. Aztán Hamiltoné lett az utolsó szó: az első félóra leteltével 1:24,531-es kört futott, s ezzel 0,4 másodperces előnyre tett szert a második Verstappennel szemben. Ricciardo további 0,1-del követte csapattársát.
Közben mögülük eltűnt Bottas, aki korai körei után visszatért a garázsba. A finn autóján a motorvezérlésen kellett változtatni.
A Ferrarik az edzés feléhez érve a 4-5. helyen álltak, Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel sorrendben. Kevesebb mint 0,1 másodperc választotta el őket egymástól, ám Hamiltontól 1,3 másodpercre voltak. Első etapjukat ők azonban riválisaikkal ellentétben a lágy gumin teljesítették.
A legjobb tízben ekkor a Force India új csomagját tesztelő Esteban Ocon (7. hely), Sergio Pérez (9.), valamint a renault-s Carlos Sainz (8.) és Lance Stroll (10.) neve tűnt föl.
Adós már csak két versenyző volt az időkkel: Fernando Alonso és Stoffel Vandoorne. A McLaren délelőttje nem indult jól. Bár a belgát több installációs körön is láthattuk, csapattársa az edzés elején kiszállt autójából, mely a tesztekhez hasonlóan újra makacskodott. Az ok is ismerős volt: probléma a kipufogóval…
Tíz perc némaság után Bottas törte meg a csendet a pályán, aki korrigálva az összképet, az ultralágyon felzárkózott a 2. helyre. Mindössze 46 ezreddel maradt el csapattársa legjobbjától. Utána Stroll és Sainz is gyorsan javított, s egymást váltották a 7. pozícióban, míg újra előmerészkedett Vandoonre is, aki autója borzalmas vezethetőségére panaszkodott. Gyenge 1:29-es körével nem is jutott előrébb a 19. helynél.
Nem sokkal később Hamilton 1:24,147-es körrel erősítette meg vezető pozícióját, később további századokat faragva 1:24,026-nál állt meg, még mindig az ultralágyon. Verstappen szuperlágyas 1:24,771-gyel tartotta magát a harmadik helyen, míg a szintén szuperlágyon leggyorsabb Ricciardo az autója vezethetőségére panaszkodott – a tempós kanyarokban az elejével volt gondja, a kijáratoknál a hátuljával.
A két Ferrari a folytatásban is különcködött. Vettel autójára ugyan felkerült a szuperlágy gumi, Räikkönenén maradt a lágy. Sikerült javítaniuk, de távol maradtak a Mercedestől. Vettel első nekifutásra csúnyán belerontott körébe, aztán 1:25,3-ra javított, de 1:25 alá elsőként Räikkönen férkőzött be kettejük közül. Újabb menetüknek köszönhetően mindketten megelőzték a küszködő Ricciardót, érdekesség, hogy a gyorsabb 2007 bajnoka volt.
20 perc volt még hátra az edzésből, amikor a mezőnyből utolsóként Alonso is gyorskört futott. A spanyol kipufogóhibája miatt az edzés nagy részét elvesztegette, kezdésként viszont legalább felzárkózott a 16. helyre, aztán még tovább javítva előlépett 8.-nak. 1:25,896-os köre 0,1-del maradt el az időközben 7.-nek feljövő Romain Grosjean legjobbjától. Ekkor már a másik McLaren, Vandoorne is előrébb merészkedett a 12., majd a 10. helyre.
Az utolsó öt percbe lépve a Ferrarinál az keltett feltűnést, hogy a szerelők sorfalat álltak Kimi Räikkönen garázsa előtt. A finnél a padlólemez került le, ám nagy probléma nem lehetett, hiszen az utolsó percekre mindkét Ferrari a pályára hajtott.
A teszteken a leglágyabb gumikat kevésszer használó Mercedes az első edzés végéig kitartott ultralágy abroncsai mellett, igaz, Hamiltonék a hajrában már a gumi strapabírását tesztelték megtankolt autójukkal, és a szuperlágyakat használó Red Bullok is hasonlóan jártak el. Az állás ennek köszönhetően már nem változott, az év első szabadedzése kettős Mercedes-sikert hozott Lewis Hamilton fölényes vezetésével. A duót Verstappen, valamint a két Ferrari követte, Ricciardónak meg kellett elégednie a 6. hellyel.
Grosjean volt az alsóház legjobbja, akit Alonso, Sainz és Vandoorne követett. A változatos középmezőnyben szoros csata várható, Grosjeant és a 15. Strollt kevesebb mint 1 másodperc választotta el. A sort a 11.-ként rangsorolt csapattársától jócskán elmaradó Brendon Hartley, valamint a Sauber párosa zárta, az első edzést pedig az FIA által kivételesen engedélyezett rajtgyakorlatok, melyekkel a mezőny tesztelte a glória miatt módosított lámpaelhelyezést.
Folytatás magyar idő szerint 6 órakor – a második szabadedzést 5:55-ös kezdéssel az M4 Sport élőben közvetíti.
Ausztrál Nagydíj, 1. szabadedzés – végeredmény:
Versenyző | Csapat | Idő | Különbség | Kör | |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:24,026 | 27 | |
2. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:24,577 | +0,551 | 29 |
3. | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 1:24,771 | +0,745 | 26 |
4. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:24,875 | +0,849 | 23 |
5. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:24,995 | +0,969 | 22 |
6. | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1:25,063 | +1,037 | 25 |
7. | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:25,730 | +1,704 | 24 |
8. | Fernando Alonso | McLaren-Renault | 1:25,896 | +1,870 | 16 |
9. | Carlos Sainz | Renault | 1:25,922 | +1,896 | 23 |
10. | Stoffel Vandoorne | McLaren-Renault | 1:26,482 | +2,456 | 15 |
11. | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | 1:26,494 | +2,468 | 25 |
12. | Szergej Szirotkin | Williams-Mercedes | 1:26,536 | +2,510 | 25 |
13. | Nico Hülkenberg | Renault | 1:26,583 | +2,557 | 25 |
14. | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 1:26,605 | +2,579 | 30 |
15. | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 1:26,636 | +2,610 | 30 |
16. | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1:26,767 | +2,741 | 26 |
17. | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:27,035 | +3,009 | 13 |
18. | Brendon Hartley | Toro Rosso-Honda | 1:27,745 | +3,719 | 16 |
19. | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:27,964 | +3,938 | 28 |
20. | Charles Leclerc | Sauber-Ferrari | 1:28,853 | +4,827 | 28 |