Musorujsag
Élő Eredmények

Még inkább Audi, mint Alfa: új aerodinamikai vezető a Saubernél

Még inkább Audi, mint Alfa: új aerodinamikai vezető a Saubernél

Sauber, Autosport
Az Auditól erősített a Sauber: új aerodinamikai vezetője van a svájci csapatnak. De hosszabb távon az Alfa Romeo-kapcsolatot is technikai erősítésre használnák.

Új szakembert állított az aerodinamikai részlege élére a Sauber csapata. A hinwiliek kedden jelentették be, hogy Jan Monchaux, egy német-francia mérnököt neveztek ki aerodinamikai vezetőjüknek. A 39 esztendős szakember az Auditól érkezik, ahol szintén aerodinamikusként dolgozott az elmúlt öt esztendőben, korábban a Sauber jelenlegi technikai igazgatójával, Jörg Zanderrel együtt erősítették a karikások LMP1-es WEC-programját.

Monchaux számára az F1 sem idegen világ, hiszen 2002-ben a Toyota Motorsport tagjaként mutatkozott be a királykategóriában. A japán márkával 8 évet húzott le, majd a Ferrarihoz szerződött, ahol 2012-ig dolgozott az aerodinamikai részlegen. A mérnök most a Sauber eddigi aero-vezetőjével, a továbbra is megtartott Nicolas Hennel de Beaupreau-val fog együttműködni, akivel a Toyotánál és a Ferrarinál is kollégák voltak.

„Már nagyon várom az új aerodinamikai vezetőnk, Jan Monchaux érkezését. Ez egy széleskörű projekt egy fontos lépése, melynek célja az Alfa Romeo Sauber csapatának megerősítése, mellyel jobb eredményeket és magasabb célokat szeretnénk elérni a jövőben a pályán” – nyilatkozta Zander.

Miközben a svájciak egyelőre tehát az Audi-vonalon erősítenek, terveik szerint a jövőben már az Alfa Romeo szakértelmére is bátrabban hagyatkozhatnak. A Ferrarihoz közeli olasz márkával múlt év végén írtak alá partneri megállapodást, ám a gyakorlatban eddig kapcsolatuk nem volt több puszta szponzori partnerségnél, hiszen új autójuk projektjéhez az Alfa eddig technikai formában nem járult hozzá.

Charles Lecerc (Fotó: XPB) Charles Lecerc (Fotó: XPB)

Frédéric Vasseur csapatfőnök szerint azonban a közeli jövőben a technikai síkú együttműködés is meg fog valósulni, s például a szakembercserékre is sor kerülhet. „Nem siettettünk el semmit. Tavaly júliusban-augusztusban állapodtunk meg a Ferrarival a motorpartneri együttműködésről, aztán elkezdtünk tárgyalni velük az Alfa Romeóról, és december elején sor került a bejelentésre. Más projekten dolgoztunk, de most megvizsgáljuk, milyen lehetőségeink vannak az együttműködésre. Nyitottak vagyunk annak kiterjesztésére, és a technikai együttműködés lehet az egyik következő lépés” – nyilatkozta a francia az Autosportnak.

A megújulás és az Alfa Romeóval kialakított kapcsolat Jörg Zander szerint már most érezteti hatását a gárdánál. „Nagy változások zajlanak amióta csatlakoztam a csapathoz. Az emberek látják, hogy növekszünk, és ez önbizalmat ad nekik. Két éve még teljesen más volt a helyzet, és az ilyesmi hatással van az embereink szemléletmódjára, a magabiztosságukra. Most egyre inkább hiszünk magunkban, ami pozitívum. De még időre van szükségünk. Nem várhatják el tőlünk, hogy hirtelen minden megforduljon. Idő kell ahhoz, hogy megértsük, milyen változtatásokra van még szükség” – nyilatkozta csapatuk fejlődéséről a mérnök.

A Sauber 2018-ban gyökeresen megváltoztatta autója koncepcióját. A mostani az első gépük, melyet teljes egészében Zander irányításával alkottak meg. Egyelőre nemigen tudtak elmozdulni a mezőny végéről, ám a vezetőség kezdettől fogva hangoztatta, komolyabb előrelépést csak 2019-ben várhatunk tőlük.

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak