Musorujsag
Élő Eredmények

Már Bahreinben jön az idei első kényszerű motorcsere

Már Bahreinben jön az idei első kényszerű motorcsere

Autosport, Honda
Már az év második versenyhétvégéjén sor kerül a 2018-as első motorcseréire: a Honda a melbourne-i probléma után újításokkal korrigál.

Hiába a téli tesztidőszak pozitív hangulata, egy kieséssel indította évét a Toro Rosso és a Honda. Az Ausztrál Nagydíj első felében Pierre Gasly autója kezdett el füstölni, köszönhetően egy, a korábbi évekből már túl jól ismert MGU-H-problémának. A Honda a történtek után egyenesen Szakurába szállította a francia erőforrását, hogy alaposan kivizsgálja a hibát. Akkor még azt remélték, a későbbiekben használható lesz az erőforrás, azóta viszont kiderült, muszáj lesz cserélni.

Tanabe Tojoharu, a gyártó technikai igazgatója elárulta, Gasly belső égésű motorja sérült az MGU-H-hiba miatt, ezért Bahreinben a francia megkapja idei második V6-osát. Emellett a hibára reagálva át kellett dolgozniuk az MGU-H-t és a turbófeltöltőt, így e két egységből mindkét versenyzőjüknek új, továbbfejlesztett példányokat adnak a sivatagi hétvégére. Brendon Hartley ugyanakkor Szahírban is az ausztráliai V6-ost használja.

„A második versenyre motoregységeket cserélni nyilvánvalóan nehéz döntés, és nem is ideális, tekintve, hogy a motoregységek számát háromra csökkentették idén. Ennek ellenére hisszük, hogy ez a megfelelő megoldás, a fejlesztéseket pedig úgy folytatjuk, hogy biztosítsuk, ugyanilyen hiba többé nem bukkan föl. Szahír az erőforrás szempontjából kemény pálya, de hisszük, hogy egyenesbe jövünk, és már csak a következő két futamra koncentrálunk” – nyilatkozta Tanabe a kényszerű cserék kapcsán.

Az idei évben a felsorolt motoregységekből mindössze 3 darab használható büntetlenül a 21 futam során. Arról egyelőre nincs információ, hogy a Melbourne-ben bevetett példányokat később még bevetik-e, ám amennyiben Gasly motorja menthetetlen, szinte biztosan vár rá motorcserés büntetés, hiszen már csak egyetlen szabad cserelehetősége maradt. Az MGU-K-ból, a vezérlőelektronikából és az energiatárolóból eközben évi 2 példány használata engedélyezett, ám ezen egységekhez egyelőre nem is nyúlt hozzá a Honda.

Borítókép: Pierre Gasly (Fotó: XPB)

További tartalmak