A téli barcelonai teszteken komoly problémát jelentett a Mercedes számára a hátsó gumik erőteljes hólyagosodása. A csapat ezt akkor a hideg időre és az új, a korábbinál jóval simább aszfaltra vezette vissza. Az első versenyhétvégén nem volt ilyen jellegű problémájuk, ám a spanyolországi helyzet aggasztotta őket, ezért a Pirellihez fordultak segítségért.
Az olasz gumicég sportigazgatója, Mario Isola szerint több oka is volt a hólyagosodásnak. „Az új aszfalt fekete, jobban megtartja a meleget. Mivel a buckákat eltüntették, az autók így alacsonyabbra engedve versenyezhetnek, és ezáltal a megszokottnál is nagyobb a tapadásuk. Ez tartós terhelést jelent, és a gumik kisebb kopása miatt a gyors kanyarokban túlmelegedéshez vezet” – magyarázta az olasz az Auto Motor und Sportnak.
A szaklap szerint az sem segít, hogy 2017-hez képest a Pirelli puhább gumikat gyártott, melyek más hőmérsékleti tartományban működnek, és hajlamosabbak a túlmelegedésre. Ez az előzéshelyzeten sem javít.
A Mercedes mindezek után azt javasolta a gyártónak, hogy az ilyen jellegű pályákon csökkentsék a gumiréteg vastagságát, mert így kevésbé mozog a gumi, és a túlmelegedésre is kisebb az esély, amik együttesen a hólyagosodásért felelnek. A Pirelli úgy döntött, megfogadja a tanácsot, igaz, tagadják, hogy a Mercedes nyomására tették. „Amúgy is megtettük volna. Már 2011-ben és 2012-ben is megcsináltuk Monzában és Spában” – magyarázta Isola.
Idén a három új aszfaltú helyszínen, Barcelonában, Silverstone-ban és a Paul Ricard-on vetnek be a szokásosnál vékonyabb rétegű gumikat. Mivel a gumi vastagsága nagyjából 0,4 milliméterrel csökken, összességében az abroncsok tömege is 1 kilogrammal kevesebb lesz. A csapatok így extra ballasztsúlyokat használhatnak.
A változtatáshoz a csapatok 70%-ának beleegyezésére lett volna szükség, ám a Pirelli biztonsági okokra hivatkozott, így ezt a szabályt megkerülhette. Egyes ellenfeleknek ugyanakkor nem tetszik a lépésük. „Nekünk nem volt problémánk a hólyagosodással” – jegyezte meg a McLaren. „A mi autónk finomabban bánik a gumikkal, mint a Mercedesé” – tette hozzá Daniel Ricciardo, aki szerint ezzel elveszik az előnyüket.
Egy másik csapatfőnök oda is szúrt a világbajnok csapatnak. „Miért kéne változtatni a gumikon, ha a Mercedesnek problémája van velük? Oldják meg maguknak, ha nem tudnak bánni velük!”