Musorujsag
Élő Eredmények

Beindulhat a szekér: nagy ugrásra készül a Honda

Beindulhat a szekér: nagy ugrásra készül a Honda

Motorsport
Visszatérése óta elért legjobb eredménye után ambiciózus célt tűzött ki maga elé a Honda: Kanada után áttörést hozó fejlesztéseket ígérnek!

Győzelemként ünnepelte Pierre Gasly bahreini negyedik helyét a Toro Rosso-Honda. Miközben Ausztráliában a mezőny harmadik harmadában szerénykedett a csapat, fejlesztésekkel és egy megbízhatóbbá tett új erőforrással a neki jobban fekvő szahíri pályán egész hétvégén a legjobb középcsapata voltak. „Ezen a hétvégén óriásit léptünk előre. Az autó kezdettől fogva gyors volt, az aerodinamikai alapok sokkal jobbak. Nagyobb a tapadás, de kisebb a légellenállás. Egész hétvégén rendben volt a kanyartempónk és az egyenesben mért végsebességünk is” – állapította meg elégedetten az istálló hősévé váló Gasly.

A faenzaiak most azt remélik, tartósítani tudják jó formájukat, és meggyőződésük, hogy az év második felében még versenyképesebbé válnak. „Így szeretnénk folytatni. Talán nem leszünk újra negyedikek, de jó lenne mindkét autónkkal a Q3-ban szerepelni és pontokat szerezni. A második félévben szeretném, ha folyamatosan a legjobb tízben lennénk, mivel a motor és a karosszéria fejlesztése is jó irányban halad” – jelölte ki a célokat Franz Tost csapatfőnök, szem előtt tartva, hogy Bahreinben a nagyágyúk kiesése is kellett a kiugró eredményhez.

A jó teljesítmény egyik kulcsát az önmagához képest tavaly óta nagyot javuló Honda jelenti, amelynek bár Ausztráliában voltak gondjai a megbízhatósággal, a Bahrein előtt elvégzett módosításokkal a jelek szerint sikeresen orvosolták azt.

A japánok technikai igazgatója, Tanabe Tojoharu elárulta, az elkövetkező hónapokra jelentős fejlesztésekkel készülnek, melyek ugrásszerű előrelépést hozhatnak számukra. Főként a belső égésű motorjukat tervezik feljavítani. „A fejlesztésünk nem csak a megbízhatóság körül forog, hanem a teljesítmény körül is. Meg kell találnunk a helyes egyensúlyt. Ha túlzásba viszed a teljesítményhajszolást, annak van, hogy megfizeted az árát. Nem egyszerű, de próbáljuk mindkettőt elérni” – nyilatkozta a szakember.

James Key, a Toro Rosso technikai igazgatója hozzátette: „Ambiciózus célokat jelöltek ki, melyekkel jelentősen csökkenteni tudjuk a lemaradást.”

Pierre Gasly (Fotó: XPB) Pierre Gasly (Fotó: XPB)

A Motorsport úgy tudja, a következő nagy fejlesztési csomagjuk a júniusi Kanadai Nagydíjon érkezhet, és nem kicsi, 27 lóerős javulást vettek célba. Csak összehasonlításképp: a Ferrari állítólag 10 lóerős javulást ért el a télen abu-dzabi erőforrásához képest.

A fejlődés másik kulcsterületét az energia-visszanyerő rendszerek hatékonysága, azon belül is főként az MGU-H által nyert teljesítmény jelentheti. A hőenergiát átalakító rendszer nemcsak extra lóerőket biztosít a motornak, de a korlátlanul használható MGU-K-nak is plusz energiát biztosít. Tanabe szerint ezen a téren már Bahreinben is remek munkát végeztek. „A szombati edzés után a mérnökeink a versenyzőkkel megvitatták, hogyan használjuk a rendszert. Részletes stratégiát dolgoztunk ki, és úgy vélem, ez működött. Mindkét autónk célba ért, és ez az egyik legfontosabb dolog. A negyedik hely is úgy jöhetett létre, hogy célba értünk.”

Az MGU-H Ausztráliában ugyanakkor még okozott fejtörést a japánoknak, és a Bahrein előtt megejtett motorcserék is emiatt, elővigyázatosságból történtek. Tanabe teljes biztonsággal még nem állítja, hogy minden problémát megoldották, de egyelőre minden jel arra utal, hogy így van. Hozzátette: „A 2015 óta szerzett tapasztalatunk is sokat segített abban, hogy ilyen gyorsan meg tudtuk oldani a gondokat.”

James Key úgy érzi, sínen vannak partnerükkel. „A téli teszteken is folyamatosan azt mondtam, sikerülni fog, mert hihetetlenül akarjuk a sikert, és megvan a hátterünk is hozzá. Tavaly óta keményen dolgoztak, hogy a problémák ne ismétlődjenek meg. Ha így folytatják, a második félév meg fogja mutatni, mire képesek valójában.”

Borítókép: Pierre Gasly (Fotó: XPB)

További tartalmak