Kínába érkezve az egyik legnagyobb kérdés az volt, mennyiben játszik majd a Mercedes kezére a sanghaji hűvösebb idő, valamint az inkább az első tengelyt terhelő vonalvezetés, és mennyiben módosulnak e változók miatt az élen kialakult erőviszonyok.
Biztos válasz egyelőre nincs. Lewis Hamilton az első szabadedzést fölényesen, a másodikat csak egy hajszállal nyerte – mindkét esetben Kimi Räikkönen előtt. A finn a második másfél órában csak 7 ezreddel maradt el a címvédő ultralágyas körétől, és bár a pálya az ő esetében volt jobb állapotban (körét később teljesítette), a középső szektorban Marcus Ericsson utolérése miatt otthagyott pár tizedet.
„Az autóval elégedett vagyok, de forgalomba kerültem, és biztos, hogy tudtam volna ennél gyorsabb is lenni” – állapította meg Räikkönen, aki ezúttal sem kívánt belemenni az erőviszonyokról folyó találgatásokba. „A hosszú etapokból nem igazán derült ki számunkra, hogy hogy állunk, mert nem voltak olyan jók a körülmények. Majd holnap elválik.” A szombati időmérős pole-esélyük kapcsán is csak annyit felelt: „Fogalmam sincs, majd holnap meglátjuk. Lehetetlen megmondani, mi fog történni.”
2007 bajnoka mindenesetre tovább szárnyal, hiszen Ausztrália és Bahrein után Kínában is úgy kezdte a hétvégét, hogy gyorsabb volt Sebastian Vettelnél. Az idén eddig veretlen német nem titkolta, egyelőre kevésbé fekszik neki a 2018-as Ferrari. A múlt héten már sikerült a stílusához igazítania a problémás első tengelyt, ám elmondása szerint Kínában megint nehezen találja a fonalat.
„Ausztráliában szenvedtem, Bahreinben sokkal elégedettebb voltam – itt most még nem jutottunk olyan messzire, mint szerettünk volna, még mindig keresgélünk. Szóval ha bárkinek is van valami okos meglátása, örömmel várjuk!” – viccelődött. „Ezen apályán fontos, hogy megtaláld a megfelelő érzést, a megfelelő beállítást. Ez egy hosszú pálya, és nehéz a gumikat végig a működési tartományban tartani. Nem lesz könnyű, de a jelek szerint szoros a csata, és még fogunk tudni javulni.”
Úgy érzi, makacs versenygépéből nem könnyű kihozni a maximumot. „Nehéz megtalálni az autó működési tartományát. Ha viszont sikerül, akkor használni is tudod a tempóját. A tempó benne van, csak valahogy ki kell hoznunk belőle. A mai nap eléggé vegyes volt. A délutánunk egy kicsivel jobban alakult, elégedettebb voltam valamivel, de abban bízom, hogy holnapra már nagyon elégedetté válhatok” – bizakodott a bajnoki éllovas.