Musorujsag
Élő Eredmények

Az első pofont a Mercedes adta Vettelnek

Az első pofont a Mercedes adta Vettelnek

FIA, RTL
Az ütközésnél is fájóbbnak érezte Sebastian Vettel, hogy a boxban veszítette el a vezető pozíciót. Bahrein hatása is közrejátszott benne. A Mercedes ügyesen mattolta ellenfelét, mégis csak a második hely jutott.

A biztonsági autó okozta kavarodás ugyan elfedte, de visszaütött a Ferrarinak az egy héttel korábban elrontott bahreini kerékcsere a Kínai Nagydíjon. A Sebastian Vettellel az első kiállásokig magabiztosan vezető vörösöket alaposan meglepte, hogy Valtteri Bottas sikeres elévágást hajtott végre a 20. körben.

A mercedeses a 19. körben kapott friss lágy gumikat, amire a Scuderiának azonnal reagálnia kellett. Azt gondolták, elég az előnyük ahhoz, hogy ezzel megvédjék az első helyüket, de amikor Vettel visszatért a pályára, legnagyobb megdöbbenésükre Bottas elhúzott mellette.

Olyannyira kellemetlen volt ez a meglepetés, hogy amikor a futam után a német RTL arról kérdezte Vettelt, ez, vagy a Max Verstappennel történt ütközése fájt-e jobban, az előbbit választotta. „Szerintem a kiállás. Kézben tartottuk a versenyt, és úgy éreztem, Bahreinhez képest nem kopik annyira a gumink, jobban az irányításunk alatt tartjuk. Biztos voltam benne, hogy a különbség elég lesz, de Valtteri remek kört futott a kiállása után, mi pedig kicsit elszámoltuk magunkat.”

Valtteri Bottas és Sebastian Vettel (Fotó: XPB) Valtteri Bottas és Sebastian Vettel (Fotó: XPB)

Bottas remek kivezető köre azonban csak az egyik része volt volt a helycserének. A finn friss gumikon valóban 1,9 másodperccel gyorsabb első kört autózott, mint ellenfele, és a bevezető köre is remek volt, ám a csere előtt még Vettel javára meglévő 3,2 másodperces differencia másik része a boxutcában veszett el. Miközben a Mercedes a nap leggyorsabb kerékcseréjét végrehajtva 2,15 másodperc alatt végzett, Vettel 2,8 másodpercig állt a garázsa előtt. A ferraris a boxutcában összesen 0,912 másodperccel töltött több időt, mint ellenfele.

A Ferrari Kimi Räikkönen bahreini boxbalesete után érezhetően óvatosabb volt a kiállásoknál, amit az is mutat, hogy a Räikkönennél megejtett leggyorsabb kerékcseréjük is 2,69 másodpercig tartott, és csak a 7. legjobb volt vasárnap.

Bottas Vettel kiállása előtt 23 másodperces hátrányban volt, és a Scuderia úgy számolt, hogy 22 másodperc elég ahhoz, hogy megtartsák első helyüket. A finnt ennek ellenére nem érte váratlanul a helycsere. „Tudtuk, hogy lehetséges ekkora különbségnél, ha minden tökéletesen megy, a boxba befelé, a boxban, majd kifelé is. Ha sikerül gyorsan bekapcsolnod a gumikat, akkor lehetséges. Ezért is álltam ki akkor. Tökéletes volt az időzítés a csapat részéről. Szerintem ennél a csapatnál ez volt a valaha volt leggyorsabb kerékcserém. Remekül sikerült minden, a bevezető köröm is” – idézte föl élre állásának pillanatait.

Valtteri Bottas (Fotó: XPB) Valtteri Bottas (Fotó: XPB)

Bottas minden dicséretet meg is érdemel, Vettel ugyanakkor úgy érezte, ezúttal nem feltétlenül voltak a helyzet magaslatán. Szerinte nagyobb előnyre is szert tehettek volna a szervizelés előtt. „Utólag már könnyű okosnak lenni, de két-három kör nagy különbséget jelentett volna. Nem akarok senkit hibáztatni, de a dolgunkat ez megnehezítette. Elhúzhattunk volna, jobban irányíthattunk volna” – állapította meg.

Végül mégsem ez döntött, hanem a biztonsági autó, amely egyszerre mindkettejüktől elvette a győzelem esélyét. „Úgy éreztem, mindent az irányításom alatt tartok, nem volt jelentős visszaesés a végén sem, ezért úgy véltem, meglett volna a győzelem. Csalódást keltő, mert megérdemelt lett volna a győzelem. Csak épp nem ma. A verseny után ennyivel elég nehéz ezt elfogadni, de ilyen az F1” – kesergett a végül másodikként célba érő Bottas.

Borítókép: A meglepetés pillanata: Valtteri Bottas elévág Sebastian Vettelnek (Fotó: Formula1/Twitter)

További tartalmak