Leclerc furcsa kicsúszása

Mivel nem ment gyorsabban, mint az incidenst megelőző körökben, és annak semmilyen előjele sem volt, a Sauber monacói újonca, Charles Leclerc rendkívül furcsának tartja megpördülését, ami végül tönkretette legutóbbi versenyét.

Charles Leclerc (Fotó: XPB)

Noha a Sauber továbbra is a mezőny végén tanyázott, Leclerc számára jól indult a kínai hétvége, az időmérőn ugyanis (nem túl hosszú pályafutása során először) le tudta győzni tapasztaltabb csapattársát, Marcus Ericssont. A svédet a futam első szakaszában is tartani tudta, egészen addig, amíg ki nem csúszott az első kanyarban, megrongálva ezzel autója padlólemezét.


Mivel a folytatásban már sérült autóval versenyzett, végül csak tizenkilencedikként ért célba. Leclerc eredetileg úgy gondolta, a sérült padlólemez miatt csúszott ki, a Sauber azonban az autó átvizsgálásakor megállapította, hogy ez a kicsúszás eredménye, nem annak okozója volt.


A fiatal versenyző egyébként roppant furcsának tartja kicsúszását, elmondása szerint ugyanis azt megelőző három körben gyorsabban ment a kérdéses szakaszon. „Azon a körön tényleg lassabban mentem, de hirtelen elveszítettem az autó hátulját. Nem számítottam arra, hogy ez történik majd. Ezt követően már nem tudtam olyan tempóval haladni a gyorsabb kanyarokban, mint korábban. Sokszor elveszítettem az autó hátulját, és nagyon rossz volt a vezethetőség” – panaszkodott.




Charles Leclerc (Fotó: XPB) Charles Leclerc (Fotó: XPB)


A Forma–2 tavalyi bajnokának F1-es pályafutása meglehetősen nehezen indult, legutóbbi hibájával kapcsolatban viszont kifejtette, nem tartja annyira bosszantónak és súlyosnak, hiszen a bahreini hétvégével ellentétben a Saubernek most esélye sem volt a pontszerzésre.


Persze ennek ellenére frusztrálónak tartja újabb hibáját. „Teljesen természetes, hogy jobb eredményre vágytam volna, másrészről viszont nem veszítettünk túl sokat. A végeredmény nem volt olyan, mint amire vágytam, viszont azért vannak pozitívumai is a hétvégének. Azt hiszem, sok dolgot megtanultam, Bakuban pedig erősebben térhetünk majd vissza” – magyarázta.


A csapattárs, Ericsson szenvedett az időmérőn és a futam első szakaszában, ám miután a lágyakról közepes abroncsokra váltott, tempója javult és végül 16. lett. Úgy érzi, ennél előbb is végezhetett volna, ha a kört visszavevő riválisokhoz hasonlóan utoléri a sort a biztonsági autós fázis alatt, és nem 10 másodperces hátrányból kezd az újraindításkor. „Meg kell értenünk, miért szenvedtünk annyit az egyensúllyal az első etapban, és miért lettünk jobbak a másodikban. Két teljesen eltérő szakasz volt. De jó, hogy a végén erősek voltunk, hiszen ezzel megmutattuk, van bennünk potenciál” – nyilatkozta.




Marcus Ericsson (Fotó: XPB) Marcus Ericsson (Fotó: XPB)