Most sem volt szerencsés a Haas

Noha Kevin Magnussen révén folytatódott a Haas pontszerző sorozata, a csapat nem volt elégedett a Kínai Nagydíjjal, úgy érzik ugyanis, jobb eredményeket is elérhettek volna, a biztonsági autó pályára küldése azonban keresztülhúzta a számításaikat…

Kevin Magnussen (Fotó: XPB)

Romain Grosjean a Q3-ba is bejutott, a csapattárs pedig a mini pole-ként emlegetett 11. helyről indult, vagyis ő már szabadon választhatott gumikeveréket a start előtt. Éppen ezért bízott abban, hogy a Haas stratégiája kifizetődő lesz majd, és átléphet néhány ellenfélen. A terv működött is, hiszen egészen a hetedik helyig előretört, ekkor azonban pályára küldték a biztonsági autót.


Ezzel több rivális is nem várt lehetőséghez jutott: friss gumikra válthattak, és visszaszerezhették helyezéseiket. „Nem volt szerencsém a biztonsági autóval. Már épp elkezdett kifizetődni a stratégiánk, amikor pályára küldték. Ami szempontunkból rosszkor” – jelentette ki a dán a leintést követően. „Nem tudtuk kiaknázni a taktikánkban rejlő lehetőséget. Nem tudom, ki kellett volna-e állunk még egyszer. Kemény futam volt” – magyarázta.




Romain Grosjean és Kevin Magnussen (Fotó: XPB) Romain Grosjean és Kevin Magnussen (Fotó: XPB)


„A biztonsági autós fázis sajnos nagyon rosszkor jött, szóval végül csak egyetlenegy pontot szereztünk. Ez rendben is van, de egy kicsit azért ennél többre vágytunk. Hosszú még a szezon, és remélhetőleg folytatjuk a pontszerzést. Büszke vagyok arra, ahogyan a csapat eddig teljesít. Remélem, tartani tudjuk ezt a lendületet” – tette hozzá magabiztosabban.


Noha Grosjan nem választhatott szabadon gumitaktikát, a Haas vele is egy „bátor” stratégiát tervezett végrehajtani. A biztonsági autós fázis azonban neki sem segített… „Tökös taktika volt. Az ultralágyakról közepesekre váltottunk. Sajnos peches voltam, mert a biztonsági autó akkor jött ki, amikor a hosszú etapot teljesítettem a közepesekkel. Tudtam, hogy az újraindítás nehéz lesz, és így is történt. Próbáltam tartani a tizenegyedik helyet, de a két Force India is megelőzött. A végére feltettük az ultrákat, és ez a fázis biztató volt, hiszen nem koptak olyan gyorsan” – nyilatkozta.


„Kemény nap volt ez, a biztonsági autó pedig egyértelműen tönkretette a versenyünket” – hangsúlyozta a csapatvezető, Günther Steiner. „Jó úton haladtunk, hogy Kevin hetedik, Romain pedig nyolcadik-kilencedik legyen. A Renault pilótái aztán kaptak egy ingyen kiállást, és így ott végeztünk, ahol. A biztonsági autós fázis után nem tudtuk visszahozni a gumikat az üzemi hőmérsékletre. Romain ezért még cserére is kényszerült. De megmutattuk, hogy harcban lehetünk. Úgy érzem, ezzel az autóval pár pályán a középmezőny elején lehetünk” – hangsúlyozta.




Romain Grosjean (Fotó: XPB) Romain Grosjean (Fotó: XPB)