Musorujsag
Élő Eredmények

Mercedes: A többiek is küszködnek a gumikkal

Mercedes: A többiek is küszködnek a gumikkal

Motorsport
Az élcsapatok közül nemcsak a Mercedesnek vannak problémái a gumiabroncsokkal – jelentette ki az istálló főstratégiája, James Vowles, aki biztosra veszi, a körülmények idén ezek működésére is inkább hatással lesznek, mint az előző években.

Ausztráliában még Lewis Hamilton uralta az időmérőt, és a futamgyőzelemről is csak a biztonsági autós fázis miatt kellett lemondania, a következő két hétvégén viszont a Ferrari minden tekintetben méltó kihívójává vált a címvédőnek. Az időmérők például mindkét alkalommal vereséget mértek rájuk, miközben a németek elismerték, idén is vannak „gondok” autójukkal.

Ezek a gumikezeléssel is kapcsolatosak, bizonyos körülmények között ugyanis a Mercedes versenyzői nehezen tudják a megfelelő működési tartományba hozni az abroncsokat. „Idén nagy hatásuk van a gumiknak” – jelentette ki a téma kapcsán a csapat főstratégája. „Van itt egy másik nézőpont is, miszerint van három csapat – a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull –, ami attól függően, hogy milyen abroncsokat használ, és milyen pályán teszi ezt, eltérően teljesít egymáshoz képest” – mutatott rá.

„Az autók tehát attól függően teljesítenek másként, hogy éppen milyen a pályahőmérséklet, milyenek a feltételek, és melyik abroncs van fenn rajtuk. A környezeti tényezők jelenleg akár egy másodpercet is jelenthetnek körönként. Vagyis az, hogy éppen fúj-e a szél, vagy sem, esetleg meleg van, vagy hideg” – hangsúlyozta a tapasztalt szakember.

Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen (Fotó: XPB) Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen (Fotó: XPB)

Hamilton nemrég elmondta, meglepődött azon, mennyire jól működik a Ferrari a különböző körülmények között, Vowles viszont kiemelte, adott esetben más csapatok is küszködnek a gumikkal, ahogyan azt már idén is megfigyelhettük. „Melbourne-ben sikerült jó munkára bírni a gumikat. Lewis rendkívül gyors kört rakott össze az időmérőn. Bahreinben a közepes abroncs nagyon jól működött az autónkon, és a szuperlágy kopása is egész jó volt. Szóval vannak esetek, amikor sikerült működésre bírnunk őket” – magyarázta.

„Kínában, a Q2-ben 1:31,9-es időt értünk el Lewisszal, amivel ötödik lett volt a rajtrácson. Lágy gumival. Ez is azt bizonyítja, a gumik működnek. A Ferrari esetében hasonló történt. Melbourne-ben nem voltak ott a csúcson. Bahreinben a szuperlágyakkal a tartományon kívül voltak, mert túl gyorsan koptatták őket, de a közepesen egy kicsit gyorsabbak voltak nálunk. Szóval ez egy olyan tartomány, melyen belül minden csapatnak figyelnie kell” – emelte ki.

Természetesen azt is aláhúzta, hogy a hőmérséklet egy nagyon fontos tényező a győzelemért folyó küzdelemben. „Amikor hideg volt, és amikor nagyon meleg volt, úgy tűnt a Ferrari gyorsabb nálunk. Ebben több tényező is szerepet játszik. Az első és a hátsó gumik is nagyon érzékenyek a hőmérsékletre. Mind a négynek megfelelő hőmérsékleten kell üzemelnie a pálya minden egyes kanyarjában. Egyes kanyarokban, melyek szűkek és kanyargósak, komolyabb hőt generálsz, míg máshol lehűtöd őket. Minden csapat keményen dolgozik, hogy tökéletesen összeálljon a hétvége, de képzelhetik, hogy ezt mennyire nehéz megvalósítani” – zárta gondolatát.

Daniel Ricciardo és Lewis Hamilton (Fotó: XPB) Daniel Ricciardo és Lewis Hamilton (Fotó: XPB)
Borítókép: Kimi Räikkönen és Valtteri Bottas (Fotó: XPB)

További tartalmak