Amikor megkérdezik, melyik a kedvenc Forma–1-es pályája a legtöbb versenyző vagy a belga, vagy a japán aszfaltcsíkot nevezi meg, sőt mivel két roppant népszerű helyszínről van szó, az esetek többségében a szurkolók is hasonló válaszokat adnak. A 2018-as szezon végén azonban mindkét versenypálya szerződése lejár…
Mivel eddig egyik helyszín esetében sem érkezett bejelentés a kontraktus meghosszabbításáról, a háttérben feltehetően még zajlanak az egyeztetések a szervezők és a Forma–1 új tulajdonosa, a Liberty Media képviselői között.
Noha komoly terveik vannak a naptárral kapcsolatban (a menetrend módosítása és a futamok számának a növelése) amerikaiak ezen a téren még nem változtattak. Az utóbbi évek versenynaptárral – a Maláj Nagydíj kiesése, és a francia futam visszatérése – kapcsolatos döntései még mind az előző, Bernie Ecclestone neve által fémjelzett vezetőség idején születtek, és többek között ekkor köttetett a japán és a belga futam most lejáró szerződése is.
A két klasszikus helyszín sorsáért aggódó szurkolók számára jó hír lehet, hogy a Liberty többször elmondta, számol a hagyományos helyszínekkel. Igaz, arról még nem érkeztek hírek, milyen feltételekkel hosszabbítanának a belgákkal és a japánokkal, a magas rendezési díjak miatt pedig az utóbbi időben több helyszín is panaszkodott már.
A szezon végén egy harmadik klasszikus verseny, a Német Nagydíj szerződése is lejár. A versenyen korábban a Hockenheimring és a Nürburgring osztozott, az utóbbi pálya vezetői azonban pénzügyi gondok miatt visszamondták az F1 fogadását, így a sorozat csak minden második évben látogat el a Mercedes otthonába. 2018-ban viszont lejár magának a nagydíjnak a kontraktusa is, és egyelőre kérdéses, milyen formában folytatódhat (ha egyáltalán folytatódhat) annak története.