Musorujsag
Élő Eredmények

A McLaren kísérletezik, Alonso a lepattanókra vár

A McLaren kísérletezik, Alonso a lepattanókra vár

ESPN, Autosport
Újdonsággal próbálkozik a McLaren az Azeri Nagydíjon annak érdekében, hogy megoldást találjon a gyenge végsebesség jelentette problémára. Fernando Alonso emellett rámenne a „lepattanókra”.

Három verseny után Fernando Alonso a 6., a McLaren a 4. helyet foglalja el a bajnoki tabellán. Első ránézésre nem is rossz ez a wokingiaktól, ám ha az egyes hétvégéket nézzük, idényük eddig inkább csalódást keltő volt, mintsem sikeres. A télen még azt hangoztatták, idén igyekeznek megfelelni a Red Bull jelentette mércének, és vissza akarnak térni a dobogóra. Hamar be kellett viszont látniuk, hogy még olyan szerencsés versenyekkel sincs esélyük a legjobb háromba kerülni, mint amilyet például Melbourne-ben futottak.

A korábban a Williamst, a Renault-t és a Benettont is erősítő mérnök, Pat Symonds meg is állapította, a McLaren talán gyengébb, mint amilyennek a Honda árnyékából éveken át beállította önmagát. „A Haashoz hasonlóan a McLaren jó eredménye is meglepett – de nem úgy, ahogy gondolják. Tavaly mindenki azt gondolta, hogy a McLaren karosszériája kiváló, és csak a Honda hátráltatja őket. De most a bajnoki pontállást nem tekintve ők csak a harmadikak a Renault-csapatok sorában” – hívta föl a figyelmet.

„A végsebességük gyenge, pedig ugyanazt a motort használják, amit a Red Bull és a Renault. Ebből arra lehet következtetni, hogy az autójuk légellenállása egyszerűen túl nagy. Most Woking azt mondja, hogy a motorváltásról szóló késői döntés miatt csúsztak meg a munkával, és hogy Spanyolországban érkezik a valódi autójuk. Meglátjuk. Ha sikerül igazán nagyot előrelépniük, az klassz, mert akkor lesz még egy élcsapatunk. Ha viszont nem, akkor fel kell tenniük maguknak pár kérdést.”

Fernando Alonso (Fotó: XPB) Fernando Alonso (Fotó: XPB)

Nos, a kérdésfeltevést már el is kezdték. Azt követően, hogy Éric Boullier versenyigazgató két hete elismerte, gondot jelent a lassú csúcssebesség, Bakuban sort kerítenek az első kísérletre is e probléma orvoslásában.

„Bahreinhez hasonlóan itt is nehéz versenyeink voltak a múltban” – állapította meg Fernando Alonso. „Voltak korlátaink a motorerő terén, de idén még mindig lassúnak tűnik az autónk az egyenesekben. Reméljük, hogy ezen javítani tudunk. Pénteken új filozófiával próbálkozunk, különböző teszteket hajtunk végre, hogy javítsunk a tempónkon, és ez remélhetőleg minimalizálja a hátrányunkat.”

A 2 kilométeres célegyenesben, melyben tavaly a Honda-motorral 15 kilométer/órával voltak lassabbak a többieknél, rájuk is férne e javulás. A spanyol szerint a pénteki teszt főként e pályasajátosságnak szól, ám a későbbiekben is hasznát vehetik még. „Nagyon eltérő szakaszai vannak ennek a pályának. Ha az egyik részén kompromisszumot kötsz, a másikra lehet rossz hatással. Óvatosnak kell lennünk, de a pénteki egy tesztnap lesz, utána már egyensúlyoznunk kell a megoldások között, és meg kell hoznunk a döntést. Mivel a versenyeken nincs sok előzés a szűkebb részeken, inkább az egyenesekben érdemes gyorsnak lenni.”

Fernando Alonso (Fotó: XPB) Fernando Alonso (Fotó: XPB)

Akármire is jutnak a tesztekkel, Alonso csodát így sem remél. „Idén még nem jutottunk be a Q3-ba az időmérőn, és szerintem ez most is nehéz feladat lesz. De remélem, hogy azért egy kicsivel közelebb leszünk hozzá.”

Ami a csapat formáját illeti, hozzátette: „Én jól vagyok, de mi a bajnokságot akarjuk vezetni, nem csak pontokat szerezni. Még nem vagyunk ebben a helyzetben. Sajnos nem vagyunk elég versenyképesek, de tudjuk, hogy mely területeken kell javulnunk, és dolgozunk ezeken.”

Amíg nem érkezik meg az Éric Boullier által „az igazi 2018-as autónak” nevezett barcelonai újításcsomagjuk, addig pedig nem marad más választásuk, mint ugyanúgy kihasználni az ellenfelek megingásait, ahogyan eddig tették.

Alonso szerint ilyen szempontból az élen álló hármas szoros csatája még kapóra is jöhet nekik. „Sok múlik a pályákon is, de az élen zajló küzdelem egészen nyitott, és ez jó esélyt kínálhat számunkra is. Pár csapatnak esélye van felzárkózni abban az esetben, ha furcsa csatákba bonyolódnának” – vélekedett a kétszeres bajnok, aki két hete Kínában azzal nyert egy helyet, hogy Max Verstappen kiütötte Sebastian Vettelt, aki sérült Ferrarijával tehetetlennek bizonyult ellene.

Borítókép: Fernando Alonso (Fotó: XPB)

További tartalmak