Talán az utóbbi két versenye pechesen alakult Sebastian Vettnek, és ezzel a bajnoki vezető pozíciót is elvesztette, még így is ő nyerte a 2018-as futamok felét, az időmérőkön pedig három szombat óta veretlen. Az idei Ferrarinak már az ellenfelek is a csodájára jártak. A Mercedesnél már éve eleje óta hangoztatják, hogy jelenleg az olaszoké a legjobb csomag, a Red Bull-lal karöltve pedig minden követ megmozgatnak annak érdekében is, hogy az FIA-nál kibillentsék őket az egyensúlyukból.
Sergio Marchionne, a Ferrari elnöke a téli szünetben azt nyilatkozta: csapata munkáját látva az az érzése, hogy vagy valami nagyszerű van készülőben, vagy nagyon csúnyán mellényúltak. Az első versenyeken az derült ki, hogy a pozitív forgatókönyv valósult meg, és szerinte az SF71H-nál az ő irányítása alatt még nem épült versenyképesebb és jobb autó Maranellóban. „Két dolgot tudok. Az egyik, hogy a mostani autónk a legígéretesebb F1-es autó, amióta 2014-ben csatlakoztam a csapathoz. Versenyképes, mégpedig egymástól különböző pályákon” – állapította meg.
Szavait nemcsak a 4/3-as pole-arány és a 4/2-es győzelmi arány támasztja alá, hanem az is, hogy Vettelék az eddig teljesített 222 versenykörből 145-öt az élen zártak, ami azt igazolja, hogy még kínai és bakui vereségük idején is komoly esélyesek voltak, amíg valamilyen külső tényező közbe nem szólt.
A másik pozitívumot Marchionne viszont az emberi tényezőben látja. „Még ennél is biztatóbb számomra, hogy a két versenyzőnk mennyire lelkes. Még Kimi is óriási elánnal vágott neki ennek a bajnokságnak. Bízom benne, hogy ez is annak a jele, hogy előreléptünk” – dicsérte a korábban többször nyíltan kritizált finnt, aki 2014 óta talán most teljesít a legjobban.
A Ferrari az időmérőkön egyeduralkodó volt az utóbbi hónapokban, a motorerő terén a Mercedes szerint már előzött, és eddig a teljesítményingadozásuk sem volt olyan nagy, mint a Mercedesé. A csapat korábbi technikai igazgatója, Ross Brawn szerint ez alapján ki lehet jelenteni, hogy jelenleg a vörösök tekinthetők az első számú csapatnak. „Jelenleg a Ferrarié a legjobb technikai csomag. A bahreini forróságtól a hűvös kínai időn át a szeles Bakuig az SF71H mindenhol versenyképes volt. És nemcsak az időmérőn, a versenyen is – még ha Vettel és Räikkönen nem is szerzett annyi pontot, amennyit kellett volna” – vélekedett a brit F1-es vezető.
„A Scuderiának most erre kell reagálnia: a ponttermésük nem volt elég jó – függetlenül attól, hogy ez a szerencsén vagy egyéni hibákon múlt-e –, és ennek köszönhető, hogy Sebastian átadta a vezető helyet Hamiltonnak, a csapatuk pedig mindössze négy egységgel vezet a Mercedes előtt. Ennek ellenére örömmel látom, hogy hosszú évek óta a mostani a legjobb szezonkezdésük. És mivel tavaly a Ferrari képes tartani a lépést a többiekkel a fejlesztési versenyben is, nem látok okot arra, miért ne lennének harcban a legvégéig – hacsak nem fecsérlik el a kínálkozó lehetőségeiket.”
Brawn szerint azért a másik korábbi csapatát, a Mercedest sem szabad leírni. „A hibridérában ez az első alkalom, hogy a Mercedes nincs előnyben technikai szempontból, és talán csak második az erősorrendben. Toto Wolff-fal ugyanakkor erős vezetésük van, és képesek lehetnek sorozatban ötödször megszerezni mindkét bajnoki címet. De szinte nincs tér a hibázásra.”