Mióta folyamatosan emelik az F1-es autók tömegét, állandó probléma a minimumtömeg betartása, a pilóták pedig diétára kényszerülnek, hogy elkerüljék a lehetséges időveszteséget. A hibridéra elején emiatt verseny utáni rosszullétekre is volt példa, és bár a helyzet azóta némileg javult, a magasabb (és ezáltal nehezebb) pilóták azóta is hátrányban vannak ellenfeleikkel szemben.
Jövőre javulhat a helyzetük, hiszen elkülönítik egymástól az autók és a versenyzők tömegét, és pluszsúlyok alkalmazásával a különbségeket is igyekeznek kiegyenlíteni. A minimumsúly 80 kilogramm lesz, aki pedig nem éri el ezt a határt, annak ballasztot kell használnia.
A szabálymódosítást természetesen több versenyző is örömmel fogadta – például a mezőny legmagasabb versenyzője, Esteban Ocon is, noha neki testmagassága mindig is nagyobb probléma volt, mint az abból „adódó” testsúlya. „Jó ez a módosítás” – nyilatkozta a Race Fansnak. „A legmagasabb, nem a legnehezebb versenyző vagyok. Ebben van egy kis előnyöm. Ez egy nagyon jó alap, amire lehet építkezni” – tette hozzá.
„Okozott-e problémát a magasságom? Igen. Igazán nehéz sosem voltam, ebben a tekintetben még jobb helyzetben voltam. De az, hogy magas vagyok, a Forma–Renault-ban és a GP2-ben is problémát okozott. Ezért is mentem a DTM-be, mert az autó (a GP2-es) túlságosan kicsi volt, és én nem éreztem jól magam a volán mögött” – magyarázta.
A fiatal francia azt is megerősítette, hogy magassága a Mercedes szimulátorában is gondot okozott számára. „Ez igaz. Hogy őszinte legyek, a Mercedes autójában is. Az sem volt túl kényelmes számomra, de végül azért sikerült találnunk valamilyen megoldást. A szimulátorban is javítottunk a helyzeten, de az autóban mindig nehezebb helyet találnunk. Leginkább a lábaim miatt, amik túlságosan hosszúak. Ez a legnagyobb problémám” – fogalmazott.