Musorujsag
Élő Eredmények

Grosjean rajtbüntetést kapott

Grosjean rajtbüntetést kapott

RTL, Sky Sports, FIA
Baleset okozásáért három rajthelyes – a Monacói Nagydíjon letöltendő – hátrasorolásos büntetéssel és három büntetőponttal sújtotta Romain Grosjeant a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA). A francia úgy érzi, többet nem tehetett volna az ütközés elkerüléséért.

Ijesztő balesettel kezdődött a Spanyol Nagydíj: a csapattárssal való ütközést elkerülni próbáló Romain Grosjean megcsúszott és kiütötte az őt a belső íven kerülni próbáló két riválisát, Nico Hülkenberget és Pierre Gaslyt. Az ütközésben szerencsére egyik pilóta sem sérült, autóik azonban olyannyira megrongálódtak, hogy a versenyt már nem tudták folytatni.

Az FIA versenybírái természetesen kivizsgálták az ügyet, és úgy határoztak, három rajthelyes büntetéssel (ezt Monacóban kapja meg) és három büntetőponttal (ebből most összesen öt van neki) sújtják Grosjeant, aki bár elmondta nekik, hogy igyekezett elkerülni az ütközést, véleményük szerint a megcsúszást követő reakcióval okozója volt az ütközésnek.

Romain Grosjean (Fotó: XPB) Romain Grosjean (Fotó: XPB)

„A versenyző elmondta a felügyelőknek, hogy úgy érezte, a lendülete a pálya közepére fogja vinni, ezért döntött úgy, hogy gázt ad, és megpróbál a jobb oldalra kerülni, ám miközben próbált áthaladni, a 10-es és a 27-es autó is eltalálta, és mindketten kiestek a futamból. Úgy érezte, ez a legjobb módja a többiek elkerülésének. A bírák megállapították, hogy bár ki akarta kerülni az ütközést, azzal, hogy befelé indult, annak okozója volt” – áll a szövetség közleményében. „

Grosjean a futam után a sajtó képviselőinek is elmondta, úgy érzi, mindent megtett az ütközés elkerüléséért. „Elvesztettem az autó hátulját, és ameddig tudtam, próbáltam tartani, de nem ment. Nem hinném, hogy tehettem volna többet. Ha fékeztem volna, az autó ugyanígy megcsúszott volna. Inkább a gázzal próbáltam tartani, hogy ne kerüljek szembe a többiekkel, de nem működött. Nem hinném, hogy bármit is másképp tudtam volna csinálni. Ez egy normális emberi reflex. Ha megnézzük, Rosberg ugyanezt csinálta Malajziában 2016-ban, miután Vettel nekiment. Vagy Michael (Schumacher) Abu-Dzabiban 2010-ben. Ha fékeztem volna, ugyanott lettem volna. Sajnos ha az autó már elindul, onnan nagyon nehéz” – nyilatkozta.

A verseny után többen megjegyezték, kezdi 2012-es önmagát idézni, amikor belgiumi balesete után el is tiltották egy versenytől. Ő viszont nem érzi, hogy mindez agresszivitásának tudható be. „Nem hinném, hogy ennek bármi köze lenne az agresszív vezetési stílushoz. Ha megnézzük a felvételt, próbáltam elkerülni a csapattársammal való ütközést, aztán elvesztettem az autót. Valójában az első két kanyarban nagyon óvatos voltam, mert szerettem volna elkerülni a bajt. De az első körben az első kanyarban sosem könnyű, és nagyon sajnálom, hogy így alakult” – hangsúlyozta.

Romain Grosjean (Fotó: XPB) Romain Grosjean (Fotó: XPB)
Borítókép: Romain Grosjean autója (Fotó: XPB)

További tartalmak