Ezt mondták a versenyzők a szerdai tesztnapról

Szerdán folytatódott, és egyben véget is ért a 2018-as év első szezonközi tesztje Barcelonában. Ahogyan azt már megszokhattuk, az állandó pilóták mellett utánpótlás- és tesztversenyzők is lehetőséget kaptak – nézzük, hogyan értékelt a mezőny a nap végén!

Antonio Giovinazzi (Fotó: XPB)

Valtteri Bottas, Mercedes – 1:16,904 (139 kör)


„Nagyon érdekes volt a mai nap, ami pedig a programunkat illeti, azt sikerült problémamentesen teljesíteni. A hétvége egy nagyon jó alap volt számunkra. Különböző beállításokat próbálgattunk, és nagyobb változást hozó elemeket is pályára vittünk, amit általában egy hétvége során nem tudunk megtenni. A gumikról is gyűjtöttünk némi adatot, hiszen Nagy-Britanniában és Franciaországban is hasonlóan sima aszfalt vár ránk. Élveztem, hogy ma is autóba ülhettem, és már várom, hogy a jövő héten Monacóban ismét vezethessek!”


Antonio Giovinazzi, Ferrari – 1:16,972 (148 kör)


„Fárasztó nap volt a mai. Rengeteg kört teljesítettünk, de végig nagyon élveztem a vezetést. Leszámítva a tegnapi sauberes tesztet, egyetlenegy hivatalos gyakorláson sem vettem részt a tavlyi abu-dzabi teszt óta. Érdekes programunk volt, mely során több dolgot is kipróbáltunk, valamint különböző keverékekkel is dolgoztunk. A teszt eredményes volt, és rengeteg adatot gyűjtöttünk, ezeket pedig összevethetjük a szimulátorosakkal. Egy Ferrari volánja mögött ülni mindig megtisztelő. Fantasztikus érzés volt.”




Lando Norris (Fotó: XPB) Lando Norris (Fotó: XPB)


Lando Norris, McLaren-Renault – 1:18,039 (80 kör)


„A mai nap főként az aerodinamikával kísérleteztünk, nem padlógázos időmérős szimulációkkal, vagy a versenytempóval. Arról is szólt, hogy a pályán maradjak, ami nem mindig sikerült. Volt egy megpördülésem a 12-es kanyarnál, de nem volt komoly. Következetesnek kellett lennem, hogy a csapat elvégezhesse a tesztmunkát. Amikkel most próbálkoztunk, azok fontosak lesznek a következő futamok szempontjából. Vannak eltérések a specifikációk között. Sok a pozitívum, de azért vannak olyan területek, melyeken még a régi mindig jobb. Szóval, ez az egész arról szólt, hogyan tudjuk úgy variálni ezeket, hogy az autót a lehető leggyorsabbá tegyük. Több leszorítóerőnk van, szóval jobban nyomhatjuk a gyorsabb kanyarokban. Összességében előreléptünk. Az F2-ből mindig nehéz átülni, szóval időre volt szükségem, hogy megszokjam az autót. Sok dolgon kell még javítani, de nagyon jó érzés vezetni ezt a gépet. Magabiztosan éreztem magam még a határon is. A teszt jó alkalom volt arra, hogy naprakész legyek az autóval és a motorral kapcsolatban. Jó, hogy megmutathatom a csapatnak, mire vagyok képes, de sokkal inkább lehetőséget látok a tesztben arra, hogy tanuljak és fejlődjek. Ahogyan Fernandótól és Stoffeltől is tanulok a hétvégék során.”


Nyikita Mazepin, Force India-Mercedes – 1:18,344 (112 kör)


„Mindig megtisztelő, Forma–1-es autót vezetni, és minden alkalommal a lehető legprofibban akarok dolgozni, és a lehető legjobb munkát igyekszem elvégezni. A körülmények nagyon másak voltak, mint akkor, amikor a téli tesztek alatt vezettem az autót. Most sokkal jobban éreztem magam a volán mögött, és az első perctől kezdve úgy tűnt, a csapat előrelépett. A szimulátorhoz viszonyítottam, szóval nem volt minden teljesen új számomra, de most sokkal következetesebben lehet vezetni a gépet, mint a szezon előtt. Hosszú és rövid etapok is voltak a programban, és főként a lágy valamint a hiperlágy gumikkal dolgoztunk. Reggel volt egy kis probléma, ami megakadályozott minket abban, hogy annyit körözzünk, amennyit szerettünk volna, de délután már minden rendben volt.”




Nyikita Mazepin (Fotó: XPB) Nyikita Mazepin (Fotó: XPB)


Jack Aitken, Renault – 1:18,942 (120 kör)


„Fantasztikus élmény volt számomra, hogy ma egy modern F1-es autót vezettem. Egy kicsit meglepődtem azon, milyen gyorsan alkalmazkodtam a géphez, hiszen már reggel is viszonylag simán mentek a dolgok. Zsúfolt nap volt a mai, hosszú tesztprogrammal. Sikerült teljesítenünk, és eközben én is, valamint a csapat is sokat tanult. Összességében ez egy nagyszerű nap, sok körrel az autóban, és sok elemezni való adattal. Én most egy boldog ember vagyok!”


Charles Leclerc, Sauber-Ferrari – 1:18,993 (139 kör)


„Eredményes tesztnap volt ez a csapat számára. Otthonosan érzem magam ezen a pályán, hiszen elég sok időt töltöttünk itt a szezon során. Teszteltünk az idény előtt, ott volt maga a nagydíj és most pedig ez az újabb teszt. Új beállításokkal próbálkoztunk, és néhány aerodinamikai újítást is pályára vittünk. Érdekes volt vezetni a különböző gumikeverékekkel, és még többet megtudni a viselkedésükről. Elégedett vagyok a körszámmal, hiszen sikerült sok adatot gyűjtenünk, amiből tanulhatunk, és amit felhasználhatunk a következő futamon.”


Robert Kubica, Williams-Mercedes – 1:19,253 (123 kör)

„Rengeteg dolgot ki fogunk elemezni! Kétszer is átnézzük majd a most gyűjtött adatokat. Versenyzői szempontból ez egy érdekes nap volt, a gyárban dolgozó srácok számára viszont sokkal érdekesebb lesz majd, hiszen átnézhetik az adatokat és majd kiderül, mit tudunk kihozni belőlük. Limitált időn belül megoldást kell találnunk a gondokra. Persze ez nem olyasmi, amit egy nap alatt rendbe tudunk tenni. Örömmel segítek a csapatomnak, és mint mindig, most a legjobbamat nyújtom.”

Jack Aitken (Fotó:XPB) Jack Aitken (Fotó:XPB)


Pierre Gasly, Toro Rosso-Honda – 1:19,410 (39 kör)


„Csöndes délutánom volt. 39 kört teljesítettem, mert volt néhány problémánk, szóval nem tölthettem túl sok időt az autóban. De így is kaptunk néhány választ, és már közben igyekeztünk megtalálni a helyes utat a fejlesztéseinkkel. Azt hiszem, van pár érdekes eredményünk! Most már teljesen a monacói futamra összpontosítok. Izgatott vagyok a látogatás miatt, hiszen nekem az a második hazai versenyem.”


Stoffel Vandoorne, McLaren-Renault – 1:19,914 (96 kör)


„Jó nap volt a mai. Viszonylag rövid idő alatt egészen sok kört teljesítettünk. A Pirellinek dolgoztunk, hogy segítsük őket, de jó volt beülni az autóba, és úgy vezetni különböző beállításokkal, hogy a változtatásokkal kellett volna foglalkozni. Hasznos teszt volt. Azért is, mert a két csomagot is össze lehetett vetni. Ma a régebbivel mentem, szóval látom, miben fejlődtünk az újjal, és azt is, hogyan hat mindez az autó teljesítményére. A fejlesztések azt hozták, amit hozniuk kellett, szóval biztosra veszem, hogy a hétvége során előreléptünk.”


Sean Gelael, Toro Rosso-Honda – 1:20,763 (83 kör)

„Nagyon hosszú volt a délelőtti szakasz. Sokáig maradtam a volán mögött és összesen 83 kört teljesítettem. Szórakoztató volt! Főleg úgy, hogy tegnap sajnos a tervezettnél kevesebbet vezethettem. Nagyon boldog vagyok a mai nappal! Azt hiszem, a csapatnak jó fejlesztései ötletei vannak, és remélem, ezek hozzáadnak majd valamit a következő futamokhoz. Abban is bízom, hogy valamennyire én is hozzájárultam a versenyszimulációmmal ahhoz, hogy ez a teszt sikeres legyen.”

Sean Gelael Sean Gelael (Fotó: XPB)