Kockázatott a Mercedes – Bottas kis híján bajba került

A Mercedes főstratégája, James Vowles elismerte, kevésen múlott, hogy Valtteri Bottas nem került „nagyon nagy bajba” a Spanyol Nagydíj végén, hiszen roppant kockázatos döntést hoztak azzal, hogy kinn hagyták a pályán használt abroncsokkal.

Valtteri Bottas (Fotó: XPB)

Bottas a verseny 19. körében állt ki közepes abroncsokért – hat fordulóval korábban, mint a futamgyőzelmet megszerző csapattárs, Lewis Hamilton –, melyeken összesen 47 kört kellett teljesítenie, a Mercedes ugyanis úgy döntött, ki hagyja a pályán, miután Sebastian Vettel a virtális biztonsági autós fázis alatt kiállt cserélni, és a finn mögé került.


Végül a címvédő istálló taktikája bizonyult jobbnak, hiszen Bottas másodikként ért célba, míg Vettel csak negyedik lett (kettejük közé Max Verstappen „ékelődött be”). „Ez a taktika rendkívül kockázatos volt” – jelentette ki a döntés kapcsán a Mercedes stratégája, James Vowles.




Valtteri Bottas (Fotó: XPB) Valtteri Bottas (Fotó: XPB)


„Joggal állíthatjuk azt, hogy nagyon nagy bajba kerültünk volna, ha a futam egy-két körrel tovább tart” – hangsúlyozta a szakember, majd elmondta, versenyzője nehéz helyzetbe került, de nagyszerű teljesítményt nyújtott, hogy tartani tudta előnyét Verstappennel és Vettellel szemben. „Valtteri futamának az utolsó négy köre roppant feszült volt. Tudtuk, hogy a bal elsőn nem sok gumi fog maradni, és ilyenkor nagyon nehéz megjósolni, mi történik.”


„De nyolc másodperc előnye volt a Red Bull-lal szemben, ezt az időt viszont felhasználtuk. Megkértük, hogy a kulcsfontosságú kanyarokban vegyen vissza egy kicsit. Folyamatosan figyelhettük az abroncsot, és láttuk, hogy nem veszít a hőmérsékletéből és gumi is maradt rajta. Nagyon finom egyensúlyt kellett találni, és Valtteri hihetetlen munkát végzett. Nehéz helyzetbe hoztuk, de ő tökéletesen megoldotta azt. Életben tartotta a gumikat a futam végéig, ahogy kértük!” – dicsérte Vowles a háromszoros futamgyőztest.


Noha tudták, hogy a stratégia kockázatos, Vowles elmondta, mégis bevállalták, hiszen biztosra vették, hogy a Red Bull egy kiállással csinálja majd végig a versenyt, és nem akartak pozíciót veszíteni velük szemben. „Az adatok alapján valószínűnek tűnt, hogy Vettel ki fog állni, míg rendkívül valószínűtlennek tűnt, hogy bármi más történjen. Ha kiállunk és nem maradunk ott Vettel és Verstappen előtt, akkor a másodiknál rosszabb pozícióban végzünk. Úgy döntöttünk, vállaljuk a kockázatot a gumikkal, és elmegyünk a futam végéig. Szoros volt, nem sokon múlt, de végül minden nekünk kedvezően alakult” – zárta gondolatát.




A dobogósok (Fotó: XPB) A dobogósok (Fotó: XPB)