A Német Nagydíj gumikiosztása is ismert

Az idén visszatérő Német Nagydíj hétvégéjére szánt gumikeverékeket is ismertette a Forma–1 egyedüli beszállítja, a Pirelli. Az olasz cég – akárcsak a kínai hétvége esetében – érdekes lépésre szánta el magát: hanyagolják a versenyzők által bírált szuperlágy keveréket.

A Pirelli gumikínálata (Fotó: XPB)
A Pirelli az idei Kínai Nagydíj esetében „ugrott át” először egy keveréket, a cég vezetői pedig elmondták, elégedettek voltak ezzel a lépéssel, és a pilótákkal való egyeztetést követően elhatározták, lesz még hasonló gumiválasztásuk.

Csütörtökön aztán ismertették, milyen abroncsokat visznek Hockenheimbe (ahol legutóbb 2016-ban vendégeskedett a királykategória mezőnye): a klasszikus helyszínen a közepes a lágy és az ultralágy közül választhatnak majd a csapatok, vagyis ismét mellőzik a szuperlágyat, amit egyébként a versenyzők is bíráltak a Spanyol Nagydíjon (Romain Grosjean ócskának nevezte őket).

Ezt a lépést tehát sokan örömmel fogadják majd, és kíváncsian várják, elszánja-e magát még hasonló húzásokra az F1 hivatalos beszállítója a folytatásban, Németországban ugyanis „csak” a 11. futamot rendezik majd, tehát jóformán a szezon felének gumiválasztásáról dönteni kell még.

Ami a Német Nagydíj hétvégéjét illeti, a jelenlegi előírások értelében – ahogyan azt már megszokhattuk – az időmérő utolsó szakaszára félre kell tenni egy szettet a leglágyabb keverékből; ez Hockenheimben az ultralágy lesz. A versenyen aztán a két keményebb típus egyikét lesz kötelező használni a mezőny tagjainak.

Szurkolók a Német Nagydíjon (Fotó: Photo4 / XPB Images) Szurkolók a Német Nagydíjon (Fotó: Photo4 / XPB Images)



Az eddig ismert 2018-as gumiválasztások:

Monacói Nagydíj: szuperlágy, ultralágy, hiperlágy

Kanadai Nagydíj: szuperlágy, ultralágy, hiperlágy

Francia Nagydíj: lágy, szuperlágy, ultralágy

Osztrák Nagydíj: lágy, szuperlágy, ultralágy

Brit Nagydíj: kemény, közepes, lágy

Német Nagydíj: közepes, lágy, ultralágy