Haas: Túlszárnyaltuk az elvárásokat, de nyerni nem tudunk

A Haas büszke lehet arra, amit új istállóként három év alatt elért a királykategóriában, arról azonban a jelenlegi szabályrendszerben nem is álmodhat, hogy a győzelemért csatázik a legnagyobbakkal – jelentette ki a csapatfőnök, Günther Steiner.

Romain Grosjean (Fotó: XPB)

Az amerikaiak 2016-ban érkeztek meg a királykategóriába, mégpedig egy újszerű üzleti modellt követve: a lehető legtöbb (a szabályok által engedélyezett) alkatrészt vásárolták meg a Ferraritól, és lettek az olaszok kiemelt technikai partnerei. Bemutatkozásuk a vártnál jobban sikerült, hiszen egyből harcban voltak a pontokért, helyüket pedig második évükben is tartották a mezőnyben.


Idén még erősebben kezdték az évet, és bár sok pontot veszítettek, az egyértelműnek tűnik, autójuk az egyik legjobb a középmezőnyben. „Azt hiszem, többet értünk el, mint amire bárki számított akkor, amikor megérkeztünk” – nyilatkozta büszkén a csapatfőnök, Günther Steiner. „Sokan kételkedtek, mert az előző években több próbálkozás is kudarcba fulladt, és az emberek többé kevésbé tőlünk is ezt várták. De a harmadik évben már a középmezőny első helyeiért harcolunk” – tette hozzá.


Ennél többről pedig nem is álmodhatnak egy olyan érában, melyben a három élcsapat (Mercedes, Ferrari, Red Bull) előnye óriási a követőkkel szemben. „Nem tekintjük magunkat az élmezőny ellenfeleinek. Mind messze vagyunk tőlük. Ők egy másik galaxisban járnak. Szóval, mi a többi hét csapattal harcolunk, és a mezőny ezen részében nagyon kemény küzdelem zajlik” – mondta.




Kevin Magnussen (Fotó: XPB) Kevin Magnussen (Fotó: XPB)


Kiemelte, számukra az már győzelem „ha egy másodpercre vannak a Ferraritól, a futamokon pedig elcsípik a legjobb helyet a három nagy mögött”. „Nem a bajnoki címért harcolunk, hanem a pontokért. Nem is sejthetik, hogyan reagál egy csapat, ha sikerül a pontszerzés. Nekünk ez olyan, mintha a dobogón lennénk” – magyarázta a tapasztalt szakember, aki egy esetleges győzelemmel kapcsolatban elmondta, az csak akkor jöhetne össze, ha minden a kezükre játszana, vagyis a három nagycsapat mind a hat autója problémával szembesülne.


„A jelenlegi szabályok mellett a negyedik hely a maximum, amit elérhetünk. Ha azt mondanám, hogy majd le fogjuk győzni a Red Bullt vagy a Ferrarit, az emberek azt hinnék, csak álmodozom. Most mindenki ünnepelné azt a negyedik helyet, mert az a legjobb hely a legjobbak mögött” – jelezte.


Ami a jövőt illeti, az F1 vezetői szeretnék összerántani a mezőnyt, és a pénzügyi oldalt is kiegyensúlyozottabbá akarják tenni a költségvetés maximalizálásával, és a kereskedelmi bevételek igazságosabb elosztásával. Noha a Haas örülne, ha 2021-ben valóban változna a helyzet, Steiner elmondta, nem a költségvetési limittől teszik függővé a csapat jövőjét. „Ötéves tervvel készültünk, és eddig elégedettek vagyunk az eredményekkel. Minden évben újra felmérjük a helyzetet. Amíg előre haladunk, minden rendben van. Visszaesni nem szeretnénk!”


„Nem szabad elfelejteni, hogy ha elmegyünk egy versenyhelyszínre, mi viszünk két vezetőszárnyat, míg a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull tízet. Sokkal fejlettebbek, már ami a megközelítésüket illeti. De ez az egész része a költségvetési sapkának. A legnagyobb kritika a sportágnak most az, hogy az első hármat kivéve senki sem versenyezhet az élen. Szóval reméljük, hogy valami azért megváltozik majd” – fogalmazott Steiner.




Günther Steiner (Fotó: XPB) Günther Steiner (Fotó: XPB)