Hamilton kíváncsi, meddig bírja hiba nélkül a Ferrari

Lewis Hamilton elismeri, a Mercedes idén óvatosabb volt a megbízhatóság növelése érdekében, de kíváncsian várja, kerül-e porszem a más utat választó Ferrari gépezetébe.

Lewis Hamilton és Sebastian Vettel (Fotó: MTI/EPA)

2018-ban három erőforrással gazdálkodva kéne teljesíteni a 21 futamos szezont, ám ilyen tekintetben már most vannak versenyzők és csapatok, akiknek rosszul áll a szénájuk. A Toro Rossónál Brendon Hartley és Pierre Gasly is közel került egy későbbi büntetéshez, korábbi bahreini hibája miatt Daniel Ricciardo is több motoregységnél tart, mint ideális lenne, de például Kimi Räikkönennek Ferrarijában is motort cseréltek Barcelonában.


A legjobb helyzetben a megbízhatóság szempontjából ismét a Mercedes-csapatok vannak. A német gyártó a télen kiemelt figyelmet szentelt a megbízhatóság további javításának, ám óvatosságuknak ezúttal a megszokottnál nagyobb ára volt: a motorteljesítmény tekintetében elvesztették vezető szerepüket a Ferrarival szemben. Ezt nemrégiben méréseikre hivatkozva ők maguk is megerősítették, emellett időmérős visszaesésük, valamint a Ferrarik szombati feljavulása is erre utaló jel.


Lewis Hamilton úgy véli, relatív teljesítményvesztésük tudatos óvatosság következménye:  nagyobb hangsúlyt fektettek idén a megbízhatóságra, és feláldoztak valamennyit a teljesítményből. „Abból, amiket hallottam, a mérleg nyelve a másik irányba billent, és az időmérőn már a Ferrari van kis előnyben velünk szemben, míg a versenyen nagyjából egyformák vagyunk” – nyilatkozta a brit.




Lewis Hamilton (Fotó: XPB) Lewis Hamilton (Fotó: XPB)


Kiemelte, talán ez most a Ferrari malmára hajtja a vizet, összességében az fog dönteni, ki ússza meg kevesebb műszaki problémával. A két csapat az előző szezon első felében is fej-fej mellett haladt, aztán az ázisai versenyeken a Ferrari megbízhatósága hirtelen drámaian romlott, ami rengeteg pontjukba került. „Meglátjuk, hogy a megbízhatóságunk is ugyanolyan lesz-e. Mi sok energiát öltünk abba, hogy a megbízhatóságunk terén minden rendben legyen. A teljesítményből emiatt talán vesztettünk kicsit, de az is lehet, hogy a többiek nyertek többet. A kérdés az, ők vajon meddig jutnak így. Lehet, hogy hosszú távon kifizetődő, hogy mi feláldoztunk kicsit a teljesítményből” – elmélkedett a címvédő.


Spanyolországi vereségük után Vettel több problémás területet is meghatározott a Ferrarinál, ezek egyikeként pedig a megbízhatóságot nevezte meg, amely Spanyolországban cserbenhagyta Kimi Räikkönent. A finnek valamennyi esélye még van arra, hogy idei második motorja bevetése ellenére is kihúzza év végéig büntetés nélkül, ám az igazi érvágást az jelenti, hogy a korai váltás a fejlesztési ütemtervet is megbolygatta nála, és minél később kapja meg az új specifikációjú motort, annál több hétvégét lesz kénytelen kisebb teljesítményű erőforrással teljesíteni.


A Mercedesnél eközben az egyetlen motorral kapcsolatos idei hibát eddig Esteban Ocon vasárnapi kiesése jelentette. A Force Indiánál olajszivárgás lépett föl, ám a csapat szerint a motor nem sérült, így annak aligha lesz hosszabb távú következménye.