Marko szerint a Mercedes önző volt

A Mercedes önző volt, amikor úgy döntött, támogatja a 2019-es szabálymódosításokat – véli a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko, kinek csapata ellenezte az újításokat. Wolff a téma kapcsán kijelentette, „nem lehet mindig vétózni”, csapatának pedig tetszett a tervek.

Helmut Marko (Kép: XPB)

Április 30-án, vagyis az utolsó olyan napon, amikor még az egyszerű többség is elegendő volt, született döntés a 2019-es szabálymódosításokról, melyek értelmében ismét változnak az F1-es autók. A szárakkal kapcsolatos új előírásokkal azt szeretnék elérni, hogy a pilóták könnyebben követhessék egymást, és többet előzhessenek a futamok során.


A változtatásokat (melyekre a csapatok közül a Williams mellett a Mercedes, a Force India és a Sauber mondott igent) többen bosszankodva fogadták. Például a Haas, a Renault és a Red Bull is úgy véli, elhamarkodták azokat, és az új szabályok ismét költségnövekedéssel járnak.


A bikások csapatvezetője, Christian Horner hosszasan beszélt erről a Spanyol Nagydíj alatt, kollégája, Helmut Marko pedig bár csupán néhány szót „pazarolt” a döntésre, azokkal alaposan odaszúrt a Mercedesnek, melynek vezetői állítólag 15 perccel a határidő lejárta előtt voksoltak igennel az internetes szavazáson. Német sajtóinformációk szerint egyébként nemcsak ők, hanem partnercsapatuk, a Force India is eddig várt a szavazással…


Marko szerint egyértelmű, hogy a Mercedes (aki kezdetben nem volt tűnt túlságosan támogatónak) miért állt végül a változtatások mellé. Úgy érzi, a németeket önzőségük vezérelte. „Azért akarták ezeket az új szabályokat, mert már a végét járja a jelenleg használatban lévő aerodinamikai koncepciójuk. Most mindent a nulláról akarnak kezdeni, mert ez árt nekünk” – nyilatkozta.




Daniel Ricciardo és Lewis Hamilton csatája (Fotó: XPB) Daniel Ricciardo és Lewis Hamilton csatája (Fotó: XPB)


A Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff a szavazás kapcsán elmondta, először valóban a nem felé húztak, később viszont jobban megvizsgálták a terveket, és meggondolták magukat. „Úgy láttuk, van értelme ennek a koncepciónak. Nem lehet mindig vétózni” – jegyezte meg.


„Chirstian Hornert még sosem láttam ennyire sápadtnak. Úgy tűnik, a Red Bullt eléggé felbosszantotta ezt a döntés” – magyarázta az osztrák. „Nem is tudom, miért. Ami minket illet, ez egy 50-50 százalékos döntés volt. Támogatni akartuk a már elvégzett munkát, az irány pedig helyesnek tűnt. Szerintem a legfontosabb tényező az lesz, hogy bajnoki címért harcoló csapatoknak egy ponton majd át kell állniuk az új autó fejlesztésére, mert más lesz az aerodinamikai koncepció” – folytatta.


Marko egyébként nemcsak a szavazás miatt „szólt oda” a riválisnak, hanem a Pirelli által elvégzett (az új aszfaltú versenypályákkal kapcsolatos, így a Spanyol Nagydíjon is tényezővé váló) változtatások miatt is, melyek egyes vélemények szerint a Mercedest segítették. „Az ő kérésük miatt változtattak. Ha egyszerre vagy csapat és gyártó is, akkor megteheted ezt. Mi energiaitalt gyártunk. Természetesen nincs akkor befolyásunk, mint egy autógyárnak” – fogalmazott.


Wolff természetesen erre a felvetésre is reagált. „Nem ez az első eset, hogy a doktor úr szellemeket lát. A téli tesztek alatt gondok voltak a gumik hólyagosodásával, még a Red Bull esetében is. A hátsók úgy néztek ki, mint valami vulkáni táj. Szóval a Pirelli javított a helyzeten. Nem tesz túl jót az üzletnek, ha a gumik felrobbannak” – mondta.




Toto Wolff (Fotó: XPB) Toto Wolff (Fotó: XPB)