Nem akar úgy járni a Red Bull-lal a Honda, mint a McLarennel

Miközben tovább folynak a tárgyalások a Honda és a Red Bull között, a japánok projektjét irányító Jamamoto Maszasi tisztázta, mik az esetleges együttműködés feltételei.

Fotó: XPB

A Red Bull és a Honda hivatalosan Bakuban találkozott először, és Barcelonában újra egyeztettek a 2019-cel kezdődő együttműködésük lehetőségéről. Az osztrák csapat azért lát potenciált a gyártóban, mert általuk 2005-ös fennállása óta először tehet szert hivatalos formában is gyári háttérre, ami a jelenlegi motorformula mellett óriási előny, mint azt a Mercedes és a Ferrari példája is mutatja.


A Honda jelenleg amolyan félgyári csapatként dolgozik a Toro Rossóval, kapcsolatuk pedig kimondott felüdülést jelent számukra a McLaren mellett eltöltött három év feszültsége mellett: a nyomás, az elvárások és a felelősség is kisebb, a jó hangulatban pedig a mérnökeik is szabadabban dolgozhatnak. Jól tudják azonban, hogy ha újra egy élcsapattal szerződnek, a helyzet máris megváltozhat. A Red Bull elvárásai minőség és fejlesztési tempó terén legalább olyan magasak, mint a McLarené, és hogy ez milyen belső feszültségekhez vezethet csapat és motorgyártó között, azt nemcsak Woking, de Milton Keynes is bizonyította már az elmúlt években, igaz, a Renault-val.


Jamamoto Maszasi, a Honda motorsport ügyvezetője elárulta, ez is azon szempontok egyike, amit számításba kell venniük a Red Bull-lal folytatott tárgyalások során. Nagyon pozitívak vagyunk. Nagy dolog a Honda számára, hogy a Red Bull tárgyal velünk, mert egy élcsapatról van szó. Ez egyfajta nyomást is jelent egy motorgyártó számára. Minden szempontot alaposan számításba kell vennünk, így azt is, képesek vagyunk-e boldogulni a Red Bull méreteivel. Ha motort biztosítunk számukra, az nagy felelősséget is jelent” – nyilatkozta a japán, kiemelve, örül annak, hogy a Red Bull június végéig nem kíván döntést hozni, mert így nekik is több idejük lesz a lehetőség alapos kiértékelésére.




Jamamoto Maszasi (Fotó: XPB) Jamamoto Maszasi (Fotó: XPB)


A szakember előrebocsátotta, bővíteni tervezik az európai székhelyüket, mely éppen a Red Bullé mellett, szintén Milton Keynesben található, s amennyiben 2015-ös visszatérésük óta először két partnercsapatuk lenne a Red Bull és a Toro Rosso révén, létszámot bővítenének. Emellett kompaktabbá, rugalmasabbá kívánják tenni szervezetüket is.


Fontosnak tartják egyúttal, hogy a szakurai központjukra ne nehezedjen túl nagy teher, vagyis a Red Bull ne követeljen túl sokat japán motorrészlegüktől. Alapos okuk van az óvatosságra, hiszen a McLaren oldalán rá kellett ébredniük, hogy gyáruk nem tudott megfelelni a nagy elvárásoknak, túlterhelve és görcsösen dolgozott, s az mérgezte meg a kapcsolatukat, hogy az elvárások sosem voltak összhangban a valós teljesítménnyel.


Az F1-es részleg technikai igazgatója, Tanabe Tojoharu biztosra veszi, hogy a Red Bull-lal már nem esnének ugyanebbe a csapdába. „A McLarennel nehéz volt, de jó tapasztalat is volt egyben. Nagyon hasznos tapasztalatot jelentettek partnerként. Most valami egészen mást élünk át a Toro Rossóval, ami szintén nagyon jó. Ha pedig a Red Bull-lal is szerződnénk, nem gondolnám, hogy olyanok lennénk együtt, mint a McLarennel. Nem hiszem, hogy előállna ugyanaz a helyzet” – vélekedett a versenypályán zajló munkáért felelős vezető.