Legjobb futama miatt túl sokat vártak a Toro Rosso-Hondától

Miután Pierre Gasly révén Bahreinben egy negyedik hellyel gazdagodtak, az elvárások hirtelen irreálissá váltak a Toro Rosso-Hondával szemben – jelentette ki a csapat új-zélandi versenyzője, Brendon Hartley.

Pierre Gasly (Fotó: XPB)

Gasly eredménye a legjobb volt azóta, mióta a Honda (még a McLaren partnereként) 2015-ben visszatért a Forma–1-be, azóta viszont a Toro Rosso nem tudott ilyen előkelő pozícióban végezni, igaz, kétszer azért bekerültek a legjobb tíz közé. Azerbajdzsánban Hartley végzett a tizedik, Monacóban pedig Gasly a hetedik helyen.


Összességében tehát meglehetősen hullámzó a csapat teljesítménye, és nehezen jelenthető ki, hogy felvillanásaik után sikerül megragadniuk a középmezőny élén. Hartley szerint azonban kár is volna ezt elvárni tőlük, és a közvélemény is csak Bahrein óta, és amiatt számít hasonlóra.


„Teljesen egyértelmű, hogy Bahreinben túlszárnyaltuk a saját elvárásainkat is” – kezdte a Motorsportnak nyilatkozó pilóta. „A szezon előtti megbeszélésünkön elhangzott, hogy az első futamok nagyon nehezek lesznek. Minden időnket és energiánkat abba öltük, hogy összeszokjunk a Hondával, miközben a háttérben az aerodinamikai részlegen is komoly változások voltak. Hátraléptünk egyet, hogy később kettőt tudjunk majd előrelépni” – folytatta.




Brendon Hartley (Fotó: XPB) Brendon Hartley (Fotó: XPB)


„Aztán elutaztunk Bahreinbe, és ott minden elvárást túlszárnyaltunk, az emberek pedig arra számítottak, hogy legközelebb is meg tudjuk ismételni ezt a teljesítményt” – hangsúlyozta Hartley, kinek csapata aztán egy roppant nehéz hétvégét zárt Kínában, ahol a Toro Rosso folyamatosan szenvedett, és a mezőny végében tanyázott.


Miután több hasonlóan nehéz futamot is letudtak, a csapat elkezdte azt kutatni, miért voltak annyira erősek Bahreinben, ahelyett, miért gyengélkedtek annyira a következő hétvégéken. „Jól bántunk a gumikkal. Bahreinben a tökéletes működési tartományba tudtuk hozni őket, míg mások nem. Alacsony az aerodinamikai érzékenységünk, ott pedig nem volt nagy a szél. Azóta nem volt olyan jó a tempónk a futamokon, de már látjuk a fényt az alagút végén. Monacóban érkezett az új padlólemez, Kanadában pedig jön majd az új motor. Mindenki motivált, és keményen dolgozik, Bahrein után viszont irreálisak voltak az elvárások velünk szemben. De ilyen az F1. Láthatjuk, hogy más csapatok is remekelnek az egyik hétvégén, aztán meg küszködnek egy másikon” – zárta gondolatát az új-zélandi.


A Honda sportigazgatója, Tanabe Tojoharu nemrég szintén elismerte, Bahrein minden várakozást felülmúlt, a szezon elején ugyanis ők is roppant óvatosak voltak, és igazából nem is tudták, egészen pontosan mire számítsanak az új partnerségtől. „A bahreini eredmény sokkal jobb volt, mint amilyenre számítottunk. Viszont le kell nyugodtunk, és folyamatosan dolgoznunk kell. Lépésről lépésre szeretnénk haladni, hogy javítsuk a teljesítményünket. Tudjuk, hogy jelenleg le vagyunk maradva, de próbálunk felzárkózni” – nyilatkozta.




Brendon Hartley (Fotó: XPB) Brendon Hartley (Fotó: XPB)