Musorujsag
Élő Eredmények

Unalmas futam? Vettel szerint a kritikusok szűklátókörűek!

Unalmas futam? Vettel szerint a kritikusok szűklátókörűek!

FIA, Auto Motor und Sport, Speedweek
Monaco után mindenki izgalmakra vágyott, ám a kanadai futam is unalomba fulladt. Miközben egyes kollégák az okokat keresik, Sebastian Vettel szerint egyszerűen csak el kéne fogadni, hogy nem lehet minden verseny körömrágóan izgalmas.

„Majd Kanadában” – mondhattuk két hete az eseménytelen Monacói Nagydíj után, abban reménykedve, hogy a múlt sok érdekes és fordulatos versenyt (is) hozó montreali pálya kárpótol bennünket a hercegség gyenge délutánjáért. Ám hiába, az idei megméretés az unalmas Kanadai Nagydíjak (mert ne felejtsük, volt már ilyen is) iratkozott föl. A statisztikusok a teljes verseny során mindössze 11 pozíciócserét számoltak össze, és a rajton, valamint a kerékcserékénél történt elévágásokon kívül valóban nem sok látványosság történt.

Pedig a pályán több hosszú egyenes, nagy féktávok és lassú kanyarok vannak, melyeknek nem feltétlenül kellene ellehetetleníteni a párharcok kibontakozását. Ráadásul idén a kettő helyett három DRS-zónát is kijelöltek.  Igaz, a harmadik az FIA elmondása szerint nem elsősorban az előzés megkönnyítését célozta – vagy legalábbis nem közvetlen módon. „Itt nem arról volt szó, hogy legyen még egy előzési pont. Csak azt szerettük volna elérni, hogy a hátul haladó nagyobb eséllyel kerüljön kellően közel a másikhoz az egyenesben lévő mérési pontnál, hogy utána is használhassa a DRS-ét” – magyarázta Charlie Whiting versenyigazgató.

Volt résztvevő, aki szerint jobban jártak volna, ha nem a 8-as kanyar elé helyezik az új zónát. „A harmadik DRS-zónának a hajtűkanyar elé kellett volna kerülnie. Akkor sokkal közelebb lettünk volna az egyenes előtt” – mondta Romain Grosjean.

Daniel Ricciardo (Fotó: XPB) Daniel Ricciardo (Fotó: XPB)

Mások szerint viszont nem annyira a DRS-zónákon múlt, mint inkább az autókon és a gumikon. „Pont ugyanolyan volt a helyzet, mint Monacóban. Ezen még a hosszú egyenesek sem segítenek” – mondta elégedetlenül a már két hete is kritikus Lewis Hamilton. „Sok minden nem történt” – értett egyet vele Kimi Räikkönen. „Egyszerűen képtelenség elég közel kerülni a másikhoz, így nincs esélyed az előzésre. Már Monacóban is ez volt. Elég unalmas volt. A kiállásom után közel voltam Hamiltonhoz, de nem elég közel ahhoz, hogy használjam a DRS-em, Talán kétszer, ha lehetőségem volt erre. Így pedig felejtős az egész. Még a szárnnyal sem lehet előzni. Nem hiszem, hogy más pályákon más lesz a helyzet. Azt mondom a korábbi ottani tesztjeink alapján, hogy a francia pályán sem lesz könnyebb előzni” – riogatott előre a finn.

Nico Hülkenberg szerint a Pirelli is felelős a szituációért. „Ezekkel a gumikkal nem lehet előzni. Éppen csak jobban a gázba taposol, máris túlmelegszenek, és elkezdesz rajtuk csúszkálni” – mesélte a renault-s. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is problémásnak tartja a helyzetet. „Egyszerűen puhább gumik kellenek. Olyanok, amik jobban leépülnek, mert így alakul ki nagyobb tapadáskülönbség az egyes autók között. Sajnos a Pirelli most túlságosan konzervatív” – állapította meg.

Van benne valami. Az olasz cég tavaly még nem győzte hangoztatni, a 2018-as abroncsait kimondottan úgy fejleszti, hogy garantált legyen a futamonkénti két kiállás. Ehhez képest az idei első hét versenyt túlnyomórészt egy kiállással abszolválta a mezőny, és szinte minden helyszínen kimondottan erre is törekedtek – akár a monacóihoz hasonló spórolósdi árán is.

Vettel: A focivébén is lesz sok unalmas meccs, mégis nézni fogják!

A győztes Sebastian Vettel ezzel szemben nem azon lepődött meg, hogy becsúszott egy újabb unalmas futam, hanem azon, hogy az emberek manapság már szinte elvárják, hogy egy szezon 21 végletesen izgalmas és fordulatos nagydíjat hozzon. Holott ilyen idényt még sosem futottak az F1-ben. „A válasz egyszerű: ilyen az élet! És a versenyzés. Nem hinném, hogy jogos lenne kritizálni a versenyzést vagy magát a futamot. Nem tudom, hogy mennyire volt unalmas. Nekem elég sok dolgom volt az autóban, függetlenül attól, hogy hogyan álltam, de nem szeretem hogy az emberek manapság ennyire szűk látókörűek” – dorgálta meg a fanyalgókat a négyszeres világbajnok.

„Volt idén hét versenyünk, ezek közül volt, amelyik fergeteges volt, és volt pár unalmas is. De jövő héten kezdődik a (futball-)világbajnokság, és garantálom, hogy sok meccs ott sem lesz izgalmas. Az emberek mégis nézni fogják, mert pár meccs viszont elképesztő lesz.”

„Mindannyian erre vágyunk, de nem lehet mindig csak fölfelé haladni és folyamatosan egyre jobbá válni. Szóval nem tudom, hogy mi az oka, de ne is keressék a választ, ne is írjanak erről, inkább valami másról! Mi végezzük a munkánkat az autóban, és ha van rá mód, küzdünk, de közben igyekszünk kerülni is a küzdelmet, és inkább el akarunk tűnni az élen, hogy ne előzzenek meg. Emiatt vannak izgalmas és unalmas futamok.”

Sebastian Vettel és Valtteri Bottas (Fotó: XPB) Sebastian Vettel és Valtteri Bottas (Fotó: XPB)

A sajtótájékoztatón mellette helyet foglaló kollégái igazat adtak a bajnoki éllovasnak. „Ahogy Seb is mondta, mi mindig mindent beleadunk, szó sincs arról, hogy van időnk unatkozni az autóban” – erősítette meg Valtteri Bottas. „Mindig van mit csinálnunk, és meg kell őriznünk a koncentrációnkat. Biztos, hogy lesznek még jó versenyek is. Tény, hogy most az utóbbi futamokon nem sok minden történt, de idén már voltak elképesztően látványos versenyeink is, és hamarosan jönni fognak az újabbak.”

Max Verstappen is egyetértett. „Talán kicsit unalmas volt, mert nem láttunk előzést és csatákat, de így is figyelni kell az autódra, kerülni a falakat, mert sokat csúszkálsz itt, óvni a gumikat. Van, hogy így alakul, ahogy Seb is mondta, de van, hogy sokkal izgalmasabb a verseny.”

Csak remélni tudjuk, hogy az élet mihamarabb igazolja őket.

Borítókép: Sebastian Vettel (Fotó: XPB)

További tartalmak