2018-as Labdarúgó Világbajnokság

A Hankook is pályázhat a gumiszállítói posztra?

Német sajtóértesülés szerint a Hankook is érdeklődik a Forma–1-es szereplés iránt, és adott esetben jelentkezését is benyújthatja a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által kiírt gumiszállítói pályázatra.

(Fotó: XPB)

A királykategória jelenlegi beszállítójának, a Pirellinek 2019 végén jár le a sportág vezetőivel kötött szerződése, a hosszabbítással kapcsolatban pedig több alkalommal is elmondták, szívesen pályáznak újra, ha az F1-es szereplés továbbra is kihívást jelent számukra, abban az esetben viszont nem kívánnak a sportágban maradni, ha az egyezmény „kizárólag kereskedelmi jellegű” lesz.


Vagyis nem egyfajta szponzorként akarnak részt venni, hanem profitálni akarnak a fejlesztésekből, hajlandóak új utakat járni (például a 18 colos gumikkal) és a folytatásban is együtt akarnak működni a csapatokkal, ahelyett, hogy „csak leszállítják” az abroncsokat.




Gumik Barcelonában (Fotó: XPB) Gumik Barcelonában (Fotó: XPB)


Az általában megbízható információkkal szolgáló német szaklap, az Auto Motor und Sport úgy tudja, az olaszok „kihívót” is kaphatnak, vagy az F1 kaphat egy másik jelentkezőt a helyükre, ha ők a távozás mellett döntenek, hiszen a Hankook is érdeklődik a királykategóriás szereplés iránt. Ami a lehetséges érdeklődőket illeti, korábban az is fölmerült, hogy a Michelint is érdekelheti az F1-es szereplés.


Az FIA most várja a jelentkezőket arra a királykategória gumiszállítói posztjáért kiírt pályázatra. A győztes hároméves szerződést kap majd a szövetségtől. Hogy végül ki lesz a „győztes”, arról a hírek szerint szeptemberben születik majd döntés.


Ami a korai gyártót illeti, az utóbbi években több szériában is gyűjtöttek már versenytapasztalatot. Ők szállítják az abroncsokat a német túraautó-bajnokságnak (DTM) valamint a Forma–3-as Európa-bajnokságnak is. Persze joggal merülhet föl a kérdés, ez a rutin elég lenne-e ahhoz, hogy hirtelen nagy szintet ugorva a Forma–1-ben is helyt álljanak.




(Fotó: XPB) (Fotó: XPB)