Musorujsag
Élő Eredmények

Büntetésért könyörgött, csak hogy az új Honda-motort vezethesse

Büntetésért könyörgött, csak hogy az új Honda-motort vezethesse

Racefans, Motorsportweek
Igencsak jó lehet az a motor, amelynek használatáért egy versenyző még a legfelsőbb vezetőknél is hajlandó könyörögni. A Honda ilyennel állt elő Kanadában!

Pierre Gasly már a montreali pénteki szabadedzések után pozitívan nyilatkozott a Honda által most először bevetett új fejlesztésű erőforrásról, ám a hangjában akkor még volt némi bizonytalanság, mivel elmondása szerint nehéz megítélni a változást úgy, hogy Monacóban még maximális leszorítóerővel versenyeztek, itt pedig alacsonnyal. Az élet aztán úgy hozta, hogy mégis lett jó összehasonlítási alapja: új hajtóegységével gond adódott szombaton, ezért elővigyázatosságból visszakapta a régit, amelyet viszont annyival gyengébbnek érzett, hogy az időmérőn a Q1-ből sem tudott továbbmenni vele.

Vasárnap a versenyre aztán egy 10 rajthelyes büntetés fejében kapott egy másik új verziót, mellyel az utolsó előtti helyről a 11.-re kapaszkodott előre, több ellenféllel sikeresen megvívva a korábban a Honda gyengéjét jelentő egyenesekben. Mint elárulta, olyannyira meggyőzték őt a fejlesztések, hogy ő maga is dörömbölt főnökei ajtaján, követelve a vasárnapi cserét.

„Mindenkit próbáltam rávenni. Franzot (Tost csapatfőnök), Jonathant (Eddols főmérnök) és Tanabét (Tanabe Tojoharu, a Honda technikai igazgatója), mindenkit. Azt mondtam, akarom az új motort, mert máskülönben nehéz versenyem lesz. Jobb inkább vállalni a büntetést. Így nagyobb esélyem volt a pontszerzésre, és Franciaországban is jobb lesz, mert már nem kell a mezőny végéről rajtolnom” – nyilatkozta a francia újonc. „Nagyon akartam, hogy megkapjam a büntetést. A tizenkilencedik helyről nyolc pozíciót javítottam. A másik motorral a tizenhatodik helyről indultam volna, de nehéz lett volna előrébb lépnem” – vélekedett, hozzátéve, szerinte három pozícióval jobb eredményt jelent az új erőforrásuk.

A V6-os teljesítményével a gyártója is elégedett volt. „A hétvégének voltak pozitívumai és negatívumai is. A pozitívum az volt, hogy az erőforrás fejlesztése bevált, érzékelhető előrelépést hozott a teljesítményben, ami jó előjel az év ezen szakában. A negatívum, hogy megbízhatósági gondunk volt Pierre erőforrásával szombaton, valamint, hogy Brendon (Hartley) versenye hamar véget ért. Pierre remek versenyt futott a mezőny végéről, és mostantól azon leszünk, hogy mindkét versenyzőnk jól teljesítsen, főleg úgy, hogy Pierre két hét múlva hazai futamát futja Franciaországban” – összegzett Tanabe Tojoharu.

Pierre Gasly (Fotó: Toro Rosso) Pierre Gasly (Fotó: Toro Rosso)

A döccenő ellenére a fejleményeket alighanem a Red Bullnál is örömmel fogadták. Helmut Markóék a következő Le Castellet-i versenyen még megvárják, hogyan működik a japán erőforrás, és ezt követően meghozzák döntésüket arról, hogy váltsanak-e a Renault-ról Hondára. Egyre többen vélik úgy, hogy a japánok lehetnek a befutók.

Marko mindenesetre elárulta, valóban jelentős a Honda előrelépése. „Körönként három tizedet jelentett” – állapította meg. Csak összevetésképpen: az általuk használt új Renault-motor állítólag ennek a felét, 0,150 másodpercet hozta, igaz, eleve nagyobb teljesítménnyel rendelkezett. A javulás egyébként csak a Red Bull esetében volt ekkora: a Renault gyári csapatánál szintén 0,3 körüli előrelépésről lehetett hallani, aminek egy részét az új üzemanyag adta, amit Milton Keynes az eltérő beszállítója miatt nem kapott meg.

„Ahogy hallom, a Honda nagyot lépett előre. A Renault pedig azt hozta, amit ígért. Most van egy csomó GPS-adatunk, amit kielemezhetünk, és megvizsgálhatjuk a relatív teljesítményeket. A mérnökök kiokoskodják a maguk döntését, amelynek aztán hatása lesz arra, mit hagy jóvá (Dietrich) Mateschitz” – vázolta Horner a következő hetek menetrendjét.

Borítókép: Pierre Gasly (Fotó: Toro Rosso)

További tartalmak